Výchova v sociokulturním kontextu - komparace vybraných kultur
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Zimčíková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:10Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:10Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39874
|
|
dc.description.abstract |
Výchova a kultura spolu úzce souvisí. A právě tématem výchovy v sociokulturním kontextu se diplomová práce zabývá. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o výchově - konkrétně o historii výchovy, výchovných stylech a prostředcích a výchovy. Dále se pak diplomová práce věnuje rodině a období pubescence. Závěr teoretické části patří kultuře a její provázanosti s výchovou. Praktická část si klade za cíl, zmapovat prostřednictvím dotazníkového šetření rozdíly ve výchově ve dvou odlišných kulturách. |
|
dc.format |
92 S. (129 075 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
styly výchovy
|
cs |
dc.subject |
typy rodin
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
Training Styles
|
en |
dc.subject |
Family Types
|
en |
dc.subject |
Family Function
|
en |
dc.subject |
Culture
|
en |
dc.title |
Výchova v sociokulturním kontextu - komparace vybraných kultur |
|
dc.title.alternative |
Upbringing in Socio-Cultural Context - a Comparison of Selected Cultures |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
Education and culture are closely related together. Education in sociocultural context is the theme of this thesis. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the education specifically the history of education, educational styles and educational resources. Next part is about culture and culture context with education. Conclusion of theoretical part is about family and pubescence. The aim of the practical part is to map through the questionnaire, differences in education between two different cultures. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45304
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-19 |
|
local.subject |
společenský vývoj
|
cs |
local.subject |
výchova dítěte
|
cs |
local.subject |
sociokulturní aspekty
|
cs |
local.subject |
social development
|
en |
local.subject |
child rearing
|
en |
local.subject |
sociocultural aspects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account