Postoje českých a finských učitelů základních škol k sexuální výchově
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Kociánová, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:16Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:16Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/39917
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je orientována na problematiku sexuální výchovy na základní škole. Teoretická část nastiňuje obecné pojetí sexuální výchovy, její obsah, přístupy, podmínky, metody a cíle. Zaměřuje se také na porovnání vývoje a historie sexuální výchovy v České republice s Finskem a požadavky na připravenost a osobnost pedagoga na výuku této výchovy. V praktické části jsou analyzovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, které zjišťují postoje učitelů k sexuální výchově. Hlavním cílem práce je zjistit a porovnat postoje učitelů z České republiky a z Finska k sexuální výchově na základní škole. |
|
dc.format |
78 s. (124 823) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sexuální výchova
|
cs |
dc.subject |
výchova ke zdraví
|
cs |
dc.subject |
rodinná výchova
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
učitelé
|
cs |
dc.subject |
Finsko
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
sex education
|
en |
dc.subject |
health education
|
en |
dc.subject |
sexualy education
|
en |
dc.subject |
stances
|
en |
dc.subject |
primary education
|
en |
dc.subject |
compre-hensive education
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.subject |
Finland
|
en |
dc.subject |
Czech Republic
|
en |
dc.title |
Postoje českých a finských učitelů základních škol k sexuální výchově |
|
dc.title.alternative |
Attitudes of Czech and Finnish Primary School Teachers to Sex Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the matters of sex education in comprehensive school. The theoretical part of the thesis introduces general conception of sex education, its content, attitudes, conditions, methods and goals. At the same time, it also presents comparison of the historical background of sex education and its progress in Czech Republic and in Fin-land. The practical part is based on outcomes of the quantitative research in which teachers stances to sex education are presented. The main aim of the thesis is to describe teachers stances and compare them between Czech Republic and Finland. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45360
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-24 |
|
local.subject |
sexuální výchova
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
Finsko
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
sex education
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
Finland
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account