dc.contributor.advisor |
Hanková, Magdalena
|
|
dc.contributor.author |
Matušíková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:13:52Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:13:52Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40204
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na informovanost učitelů základních škol o syndromu ADHD. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska spojená se specifiky ADHD, a to jak v rovině obecné, tak i v kontextu vzdělávání jedince s tímto postižením. Stejně tak je však kladen důraz na vymezení učitelské profese, a to s akcentem na učitelovy kompetence a další profesní růst. Empirická část si prostřednictvím dotazníkového šetření klade za cíl zmapovat informovanost učitelů základních škol o syndromu ADHD a na základě získaných zjištění přinést doporučení do praxe. |
|
dc.format |
86 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
hyperaktivita
|
cs |
dc.subject |
porucha pozornosti
|
cs |
dc.subject |
impulzivita
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
školní integrace
|
cs |
dc.subject |
učitelská profese
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
hyperactivity
|
en |
dc.subject |
attention deficit disorder
|
en |
dc.subject |
impulsivity
|
en |
dc.subject |
special educational needs
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
school integration
|
en |
dc.subject |
teaching profession
|
en |
dc.title |
Informovanost učitelů základních škol o syndromu ADHD |
|
dc.title.alternative |
Primary School Teachers' Awareness of Syndrome ADHD |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2017-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis' focus is on primary school teachers' awareness of ADHD syndrome. The first part of the thesis contains theoretical basis connected to ADHD specifications in both the general level and the context to teaching an individual with this disability. At the same time there is an emphasis on defining a teaching profession with an accent on a teacher's competence and on future professional growth. The empirical part, using a survey research, is aiming to map to what depth of information do primary school teachers possess about ADHD syndrome, and to come with practice recommendations based on the acquired findings. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45742
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-26 |
|
local.subject |
porucha ADHD
|
cs |
local.subject |
porucha ADD
|
cs |
local.subject |
informovanost
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |
local.subject |
attention deficit disorder
|
en |
local.subject |
awareness
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |