dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:05Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:05Z |
|
dc.date.issued |
2016-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40317
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje procesu přípravy dětí v dětských domovech na samostatný život během jejich pobytu v dětském domově a pohledem dětí z dětských domovů na tuto problematiku. Teoretická část zahrnuje vývoj ústavní výchovy v České republice, její ukotvení v legislativě a popis transformace systému péče o ohrožené děti a jeho deinstitucionalizaci. Dále specifikuje dětské domovy a jejich prostředí jako faktor ovlivňující vývoj osobnosti dítěte. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na pojetí přípravy dětí na vstup do samostatného života, charakterizuje jednotlivé oblasti přípravy a řeší následnou podporu dětí po odchodu z dětského domova. Praktická část se zabývá hodnocením samotného procesu přípravy na fázi osamostatnění dětí z dětského domova. |
|
dc.format |
72 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
ohrožené děti
|
cs |
dc.subject |
náhradní výchova
|
cs |
dc.subject |
dětský domov
|
cs |
dc.subject |
odchod z dětského domova
|
cs |
dc.subject |
příprava na samostatný život
|
cs |
dc.subject |
Institutional Education
|
en |
dc.subject |
Vulnerable Children
|
en |
dc.subject |
Alternative Education
|
en |
dc.subject |
Children's Home
|
en |
dc.subject |
Leaving Children's home
|
en |
dc.subject |
Preparation for Independent Life
|
en |
dc.title |
Příprava dětí v dětských domovech na samostatný život |
|
dc.title.alternative |
Preparation of Children from Children´s Homes for the Transition from Institutional Care to Independent Life |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2017-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the transition and preparation of children from children's homes to independent life from the children's perspective. The theoretical part includes development of institutional education in the Czech Republic, it's anchoring within the legislature and description of transformation of system of care for vulnerable children and its de-institutionalisation. Further, the thesis provides description of children's homes and children's home environment as a factor influencing personality development of the children. Last chapter of the theoretical part concentrates on the concept of preparing the children for entry into independent life, describes various areas of the preparation and tackles subsequent support provided to the children upon their leave from the children's home. Practical part evaluates the process of preparing the children for independent life. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
45911
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-24 |
|
local.subject |
dětské domovy
|
cs |
local.subject |
přechod do samostatného života
|
cs |
local.subject |
odchod do samostatného života
|
cs |
local.subject |
children’s homes
|
en |
local.subject |
passing to individual life
|
en |
local.subject |
leaving to live independently
|
en |