Vizuální identita módní značky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Noga, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Stuchlík, Libor
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:14:38Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:14:38Z |
|
dc.date.issued |
2016-11-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40607
|
|
dc.description.abstract |
V této bakalářské práci se snažím analyzovat proces tvorby vizuální identity módní značky a představit kreativní dialog mezi grafickým a módním designérem. V první kapitole vymezuji základní pojmy a významné historické pojítka moderního oděvního průmyslu. Zameřil jsem se na historii a vizuální komunikaci světových oděvních značek a také módních magazínů. Další část je věnována sociálním a technologickým vlivů, které mění podobu dnešního oděvního průmyslu. V poslední kapitole se věnuji především lokálním módním značkám a designovým přehlídkám u nás, které se snažím subjektivně zhodnotit z pohledu grafického designéra. V praktické části představuji absolventskou módní přehlídku Exi(s)t a následně také koncept grafického řešení této módní události, jenž navazuje na můj osobní zájem o oděvní design a mezioborovou spolupráci. |
|
dc.format |
56s |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Grafický design
|
cs |
dc.subject |
módní design
|
cs |
dc.subject |
módní značka
|
cs |
dc.subject |
módní show
|
cs |
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
historie módy
|
cs |
dc.subject |
česká móda
|
cs |
dc.subject |
česká módní značka
|
cs |
dc.subject |
vizuální identita
|
cs |
dc.subject |
vizuální komunikace
|
cs |
dc.subject |
design
|
cs |
dc.subject |
Exi
|
cs |
dc.subject |
s
|
cs |
dc.subject |
t
|
cs |
dc.subject |
logo
|
cs |
dc.subject |
lookbook
|
cs |
dc.subject |
rychlá móda
|
cs |
dc.subject |
pomalá móda
|
cs |
dc.subject |
haute couture
|
cs |
dc.subject |
Graphic design
|
en |
dc.subject |
fashion design
|
en |
dc.subject |
fashion brand
|
en |
dc.subject |
fashion show
|
en |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.subject |
history of fashion
|
en |
dc.subject |
czech fashion
|
en |
dc.subject |
czech fashion brand
|
en |
dc.subject |
visual identity
|
en |
dc.subject |
visual communication
|
en |
dc.subject |
design
|
en |
dc.subject |
Exi
|
en |
dc.subject |
s
|
en |
dc.subject |
t
|
en |
dc.subject |
logo
|
en |
dc.subject |
lookbook
|
en |
dc.subject |
fast fashion
|
en |
dc.subject |
slow fashion
|
en |
dc.subject |
haute couture
|
en |
dc.title |
Vizuální identita módní značky |
|
dc.title.alternative |
Visual Identity of Fashion Brand |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šlégr, Jan |
|
dc.date.accepted |
2017-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
In this bachelor thesis I´m trying to analyse the process of creating of visual identity of fashion brand and introduce creative dialogue between graphic and fashion designers. First, the bachelor theoretical thesis defines a primary terminology and important historical connections of the modern fashion industry. I am focusing on well-known fashion brands and fashion magazines. Special attention is paid to their history and visual communication. Next, the thesis discusses social and technological influences witch changing the visual form of today´s fashion industry. Finally, I focusing particularly on some local fashion brands, design shows and review them subjectively from the point of view of a graphic designer. In practical part the thesis introduces the graduate fashion show Exi(s)t and my concept of graphic design solutions for this show, which is a result of my personal interest in fashion design and multidepartment cooperations. |
|
dc.description.department |
Ateliér Grafický design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
46374
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account