Copingové strategie u pedagogických pracovníků na základních školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kavková, Veronika
|
|
dc.contributor.author |
Barbíriková, Marika
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:15:04Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:15:04Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/40851
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou stresu a copingových strategií v profesi pedagogického pracovníka. První část teoretické části práce objasňuje pojmy stres, stresor, druhy a příznaky stresu a copingové strategie z obecného hlediska. Druhá část se zabývá problematikou stresu z hlediska pedagogické profese. Praktická část práce je zaměřená na zjištění a porovnání volby copingových strategií u pedagogických pracovníků základních škol. |
|
dc.format |
70 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
copingové strategie
|
cs |
dc.subject |
pedagogický pracovník
|
cs |
dc.subject |
dotazník SVF 78
|
cs |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
coping strategies
|
en |
dc.subject |
pedagogical worker
|
en |
dc.subject |
SVF 78 questionnaire
|
en |
dc.title |
Copingové strategie u pedagogických pracovníků na základních školách |
|
dc.title.alternative |
Coping Strategies among Teachers in Primary Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kolková, Monika |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with problems of stress and coping strategies in the profession of pedagogical worker. The first part of the theoretical part explains the concepts of stress, stressor, types and symptoms of stress and coping strategies from a general point of view. The second part deals with the issue of stress from the point of view of pedagogical profession. The practical part of the thesis is focused on finding and comparing the choices of coping strategies among pedagogical staff of elementary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav krizového řízení |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ovládání rizik |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Risk Control |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
46815
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-05-15 |
|
local.subject |
školství
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
zvládání stresu
|
cs |
local.subject |
psychická zátěž
|
cs |
local.subject |
stresory (faktory stresu)
|
cs |
local.subject |
education
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
stress management
|
en |
local.subject |
mental strain
|
en |
local.subject |
stress factors
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account