Sociální reklama zaměřená na darování krve
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Vrbecká, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:03Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:03Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41338
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce analyzuje problematiku sociální reklamy zaměřené na bezplatné darování krve, interpretuje výsledky výzkumu a přináší její konkrétní řešení pro organizaci Český červený kříž. Teoretická část se zabývá následujícími tématy: sociálním marketing, sociální reklama, neziskové organizace v České republice, darování krve v České republice, obecné metody výzkumu a končí metodikou výzkumu práce. Praktická část se zabývá humanitární organizací Český červený kříž a jejími kampaněmi, dále interpretuje konkrétní výsledky vyplývající z kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření, které proběhlo na jaře roku 2017. Praktickou částí této práce je návrh projektu zaměřeného na podporu bezplatného dárcovství krve pro oblastní spolek Českého červeného kříže ve Zlíně. |
|
dc.format |
112 s. (210 695 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální reklama
|
cs |
dc.subject |
neziskové organizace
|
cs |
dc.subject |
darování krve
|
cs |
dc.subject |
social marketing
|
en |
dc.subject |
social advertising
|
en |
dc.subject |
non-profit organizations
|
en |
dc.subject |
blood donation
|
en |
dc.title |
Sociální reklama zaměřená na darování krve |
|
dc.title.alternative |
The Blood Donation in Social Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2017-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis analyzes the problems of social advertising aimed at free blood donation, interprets the results of research and provides a concrete solution for the organization of Czech Red Cross. The theoretical part covers the following topics: social marketing, social advertising, non-profit organizations in the Czech Republic, blood donation in the Czech Republic, general research methods and ends with metodology of research of the work. The practical part deals with the humanitarian organization Czech Red Cross and its campaigns. It also interprets concrete results from quantitative and qualitative research, which took place in spring 2017. The project part of this work designs a project aimed at promoting free blood donations for the regional association of the Czech Red Cross in Zlin. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47476
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account