Blog jako nástroj marketingové komunikace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Mrázková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:15Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:15Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41444
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o fenoménu blogů a jeho začlenění v oblasti marketingových komunikací. Mapuje teoreticko-historické aspekty blogů a vymezuje základní pojmy jako je bloger, fashion bloger, etika blogů nebo propagace blogů. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní analýzy blogů a individuálními rozhovory s vybranými fashion blogerkami s cílem najít společné znaky těchto blogů nebo určit způsoby, jakými se módní blogeři mohou prezentovat a propagovat. Důležitou součástí praktické části práce je i pohled ze strany čtenářů, který je zjišťován za pomoci kvalitativní výzkumné metody focus group. V závěru práce jsou shrnuty veškeré zjištěné poznatky, kterým předchází i stručné doporučení módním blogů do budoucna. |
|
dc.format |
69s. (106 954 znaků bez mezer) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
blogy
|
cs |
dc.subject |
blogosféra
|
cs |
dc.subject |
fashion blogy
|
cs |
dc.subject |
online marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
názoroví vůdci
|
cs |
dc.subject |
etika blogů
|
cs |
dc.subject |
osobní branding
|
cs |
dc.subject |
blogs
|
en |
dc.subject |
blogosphere
|
en |
dc.subject |
fashion blogs
|
en |
dc.subject |
online marketing
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
opinion leaders
|
en |
dc.subject |
ethics of blogging
|
en |
dc.subject |
personal branding
|
en |
dc.title |
Blog jako nástroj marketingové komunikace |
|
dc.title.alternative |
Blog as Marketing Communication Tool |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2017-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with the phenomenon of blogs and its integration in the field of marketing communications. It maps out theoretical- historical aspects of blogs and defines basic notions such as blogger, fashion blogger, blog ethics or blog publicity. Theoretical knowledge is then transferred to real experience with the help of own blog analysis and individual interviews with the selected fashion bloggers with the target to find common characters of these blogs or determine ways how the fashion bloggers can present and promote themselves. Important part of the practical segment of this thesis is a readers' opinion which is determined through qualitative research method of focus group. These observations are summarized in the conclusion of the thesis together with a brief recommendation of fashion blogs for the future. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47607
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account