Analýza konkurenčního prostředí firmy XY
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubíčková, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Fafílek, Michael
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:18Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:18Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41467
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je udělat analýzu konkurenčního prostředí firmy XY. Teoretická část bakalářské práce se zabývá základními pojmy ohledně konkurence, SWOT analýzy a Porterově analýze pěti konkurenčních sil. Praktická část bakalářské práce se bude zabývat analýzou konkurenčního prostředí firmy. Dále se bude zabývat maloobchodními konkurenty, největšími velkoobchodními konkurenty a největšími e-shopy. Dále bude provedena SWOT analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V další kapitole budou provedeny dvě sondy zákazníků. V závěru práce budou uvedeny výsledky a návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY. |
|
dc.format |
78s. (91 435 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
sonda
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces analysis
|
en |
dc.subject |
survey
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí firmy XY |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Competitive Environment of Company XY |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2017-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of the bachelor thesis is analysis of competitive environment of the company XY. The theoretical part deals with basic concepts of competition, the SWOT analysis and Porter's five forces analysis. The pracical part deals with analysis of competitive environment of the company. Further there will deal with retail competitors, the biggest wholesale competitors and the biggest e-shops. Further will be done SWOT analysis and Porter's five forces analysis. In the next charter will be done two surveys. At the end my thesis are introduced the results and suggestions for improving the competitiveness of the company. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
47637
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account