Analýza dodavatelů surovin ve firmě Fatra, a.s.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Uher, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Krkoška, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:19Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:19Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41474
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je analyzování dodavatelů surovin ve firmě Fatra, a.s. Teoretická část se zabývá popisem nákupního procesu, zmiňuje základní metody a analýzy, které jsou využity k hodnocení dodavatelů. V úvodu praktické části je představena společnost, zmíněny trhy, na které se zaměřuje a její výrobkové portfolio. V další části jsou aplikovány vybrané metody a analýzy se zaměřením na zjištění současného stavu práce s dodavateli a jejich kritické zhodnocení. V závěru jsou pak na základě zjištěných poznatků předloženy návrhy a doporučení pro zlepšení efektivity práce nákupního oddělení se zaměřením na eliminaci slabých stránek a hrozeb. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Nákup
|
cs |
dc.subject |
hodnocení dodavatelů
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
metoda ABC
|
cs |
dc.subject |
eliminace single source
|
cs |
dc.subject |
Purchasing
|
en |
dc.subject |
suppliers evaluation
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
ABC method
|
en |
dc.subject |
single source elimination
|
en |
dc.title |
Analýza dodavatelů surovin ve firmě Fatra, a.s. |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Raw Material Suppliers in Company Fatra, Plc |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2017-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is to analyse suppliers of raw materials in the company Fatra, a.s. The theoretical part deals with description of buying process and mentions basic methods and analyses which are used to evaluate suppliers. The company is introduced in the beginning of the practical part. Markets the company focuses on and company's product portfolio are mentioned in there subsequently. In the following part, selected methods and analyses are applied with aim on determining the current state of the work with suppliers and their critical evaluation. Based on the findings, suggestions and recommendations for efficiency improvement of the purchasing department are presented in the end, namely with focus on elimination of weaknesses and threats. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
47646
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account