Právní a ekonomické aspekty ochrany spotřebitele na trhu s potraviny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zicha, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Mikulčáková, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:54Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:54Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41979
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitele na trhu s potravinami. V teoretické části práce je popsána platná legislativa na ochranu spotřebitele jak na území České republiky, tak platná na území Evropské unie. Dále se práce zabývá popisem státních a nestátních organizací na ochranu spotřebitele. Na základě dotazníkového šetření jsou zjištěny nejčastější problémy spotřebitelů. Analýzou výsledků dotazníkového šetření byly vyhodnoceny hlavní problémy na potravinářském trhu a jeho dopady a vypracován návrh opatření na zlepšení postavení spotřebitelů na trhu s potravinami. |
|
dc.format |
72 s.(74 648 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
ochrana spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
potraviny
|
cs |
dc.subject |
značky kvality
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
návrh opatření
|
cs |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
consumer protection
|
en |
dc.subject |
food
|
en |
dc.subject |
quality labels
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
mea-sures proposal
|
en |
dc.title |
Právní a ekonomické aspekty ochrany spotřebitele na trhu s potraviny |
|
dc.title.alternative |
Legal and Economic Aspects of the Consumers Protection on the Food Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šnédar, Libor |
|
dc.date.accepted |
2018-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the thesis is to propose measures to improve consumer position in the food mar-ket. In the theoretical part of the thesis, the current consumer protection legislation valid in the Czech Republic and in the area of the European Union is described. Furthermore, the thesis deals with the description of state and non-governmental organizations for consumer protection. Based on a questionnaire survey, the most common consumer problems are identified. Ana-lyzing the results of the questionnaire survey, the main problems of the food market and its impacts were assessed and a proposal for measures to improve the position of consumers in the food market was developed. |
|
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public Sector Administration and Regional Development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
49617
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account