dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Skládalová, Jarmila
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:06Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:06Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42285
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vývojových poruch učení. Naším cílem bylo zjistit, jaké sociální pozice budou mít žáci, kterým byla některá z forem poruch učení diagnostikována a kteří byli integrováni do běžné základní školy, ve školních třídách mezi spolužáky zaujímat. Výzkum je kvalitativního charakteru a vychází z komparace výzkumného a kontrolního souboru. Celkem se ho zúčastnilo 50 žáků základní školy ve věku od 8 do 11 let. Pozici jedinců ve třídě jsme zkoumali prostřednictvím Plebiscitu náklonosti, jedné ze sociometrických metod, sociometrickým testem. Výsledky, k nimž jsme dospěli, poukazují na to, že žáci s poruchami učení, vzhledem k sociálním pozicím, jichž dosahují, nepatří ve školní třídě výlučně mezi odmítané jedince. |
|
dc.format |
70 s.(17 955 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vývojové poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
sociální pozice
|
cs |
dc.subject |
sociometrie
|
cs |
dc.subject |
developmental learning difficulties
|
en |
dc.subject |
social status
|
en |
dc.subject |
sociometry
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Žáci s vývojovými poruchami učení a jejich pozice ve třídě |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Children with Developmental Learning Disabilities and Their Position in a Classroom |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Venterová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2018-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This study focuses on the issues of learning difficulties. The research aimed to investigate the social status of pupils that were diagnosed with some forms of learning difficulties and integrated into mainstream primary schools, in school classes amongst their peers. The stu-dy used qualitative method to collect data based on comparation of research and controlled files. 50 primary school pupils between the age of 8-11 participated in this study. The social status of the individuals in the classroom setting was examined using the Plebiscite inclina-tions, one of the sociometric methods, using sociometric test. The findings, to which we arrived to, show that pupils with learning difficulties, considering their social status rea-ched within the classroom, are not exclusively rejected individuals in the class. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50094
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
local.subject |
problémoví žáci
|
cs |
local.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
local.subject |
sociální integrace
|
cs |
local.subject |
problem pupils
|
en |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
local.subject |
social integration
|
en |