Crowdfundingová kampaň ZEMBAG
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
šviráková, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:13Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:13Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42441
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá vznikem crowdfundingu a jeho využitím v praxi. Existuje několik druhů crowdfundingu, které se vzájmně od sebe liší svým konceptem. Přičemž každý typ je vhodný na jiný druh podnikání. Tato diplomová práce je zaměřena zejména na konkrétní odměnovou kampaň ZEMBAG. V teoretické části je vymezen pojem crowdfunding, jeho vznik a podoby. Kde jsou také uvedeny veškeré odměnové portály existující v České republice. Rovněž je nastíněna problematika marketingu jako taková. Praktická část je zaměřena na kampaň ZEMBAG, od realizace, jednotlivé fáze až po její vyhodnocení prostřednictvím výzkumů. Díky nimž lze vidět jednotlivé faktory, které zapříčinily úspěch dané kampaně. Poslední, projektová část vychází z kvalitativního výzkumu, na základě jehož výsledků je navržen nový koncept komunikační strategie produktu ZEMBAG, vhodný pro prohloubení komunikace s cílovým trhem. |
|
dc.format |
88 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
crowdfunding
|
cs |
dc.subject |
kampaň
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
fundraising
|
cs |
dc.subject |
sociální média
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
crowdfunding
|
en |
dc.subject |
campaign
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
fundraising
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Crowdfundingová kampaň ZEMBAG |
|
dc.title.alternative |
Crowdfunding Campaign ZEMBAG |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2018-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the emergence of crowdfunding and its use in practice. There are several types of crowdfunding that differ from each other by their concept. Each type is suitable for a different kind of business. This diploma thesis focuses mainly on the specific reward of the ZEMBAG campaign. The theoretical part defines the term crowdfunding, its origin and its appearance. Where are also all the reward portals existing in the Czech Republic. It also outlines marketing issues. The practical part is focused on ZEMBAG campaigns, from realization to evaluation through research. This can be the individual factors that result in the success of the campaign. The project part deals with qualitative research, on the basis of which a new concept of ZEMBAG communication strategy is proposed, suitable for expanding the communication with the target market. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50318
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account