Vnímání značky Baťa ve vybraných oblastech Jižní Ameriky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Horáková, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:17Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42554
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce mapuje povědomí o značce Baťa ve vybraných oblastech jihoameric- kého kontinentu, konkrétně v Chile a v Kolumbii. Teoretická část této práce definuje pojmy a sumrazuji informace rešerží a čerpáním z doporučené literatury, z internetových zdrojů a jiných odborných publikací. Popisuje oblasti relevantní pro předmět zkoumání této práce, tedy značku, branding a marketingový výzkum. Tento teoretické část je poté využit pro realizaci praktické části této práce. Praktická část se zabývá rešerží základních informací o značky Baťa. Zaobývá se stručnou historií značky a expanzí značky do zahraničí. Dále je pak v praktické části realizován kvalitativní a kvantitativní výzkum v daných oblastech. Z výsledků výzkumů je vypracováno shrnutí, zpracovány jsou závěry a doporučení pro značku. V závěru praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky práce. |
|
dc.format |
91510. 78 stran |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
řízení značky
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
Baťa
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní působení značky
|
cs |
dc.subject |
Chile
|
cs |
dc.subject |
Kolumbie
|
cs |
dc.subject |
Jižní Amerika
|
cs |
dc.subject |
Zlín
|
cs |
dc.subject |
Santiago de Chile
|
cs |
dc.subject |
Batatuba
|
cs |
dc.subject |
obuv
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
Bata
|
en |
dc.subject |
international marketing
|
en |
dc.subject |
Colom- bia
|
en |
dc.subject |
Chile
|
en |
dc.subject |
South America
|
en |
dc.subject |
Czech
|
en |
dc.subject |
Santiago de Chile
|
en |
dc.subject |
Batatuba
|
en |
dc.subject |
shoes
|
en |
dc.subject |
Bata shoes
|
en |
dc.title |
Vnímání značky Baťa ve vybraných oblastech Jižní Ameriky |
|
dc.title.alternative |
Perception of Brand Bata in Selected Areas of South America |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelour thesis is focused on awarness of brand Baťa in specified areas of South Ame- rica, which are countries Chile and Colombia. Data summarization and concepts definition can be found in theoretical part of this thesis, which have been done by research in professional literature. This part is dedicated to describe areas, which are relevant to this wrok, such as concepts as brand, brand buliding and marke- ting research. Information which is gathered in theoretical part is later to be used in practical part of this thesis. Practical part of this thesis is built on research of basic information about the brand Baťa. It contains basic informations about history of the brand and about its expansion to foreign markets. Furthermore in practical part of this thesis is done qualitative and quiantitative marketing research in mentioned areas. Summary, conclusion and recommendations for the brand are aelaborated out of gained results of this research. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50489
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account