Nároky školy na dítě při nástupu do základní školy v perspektivě učitelek mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Vašáková, Ilona
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42847
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na nároky školy na dítě při nástupu do základní školy a na připravenost předškolního dítěte na vstup do základní školy z pohledu učitelek mateř-ských škol. V teoretické části je charakterizovaná školní zralost a připravenost dítěte při nástupu do primárního vzdělávání a to především s ohledem na vysoké hodnoty odkladů povinné školní docházky. Výzkum byl realizován pomocí rozhovoru s učitelkami mateř-ských škol a byly zjišťovány především jejich názory na tuto problematiku, tzn. co si myslí o požadavcích, které vyžaduje škola při zápisu do první třídy po dětech předškolního věku. |
|
dc.format |
46 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
přechod na zá-kladní školu
|
cs |
dc.subject |
nároky základní školy
|
cs |
dc.subject |
Kindergarten
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
transition to elementary school
|
en |
dc.subject |
requiementsprimary school
|
en |
dc.title |
Nároky školy na dítě při nástupu do základní školy v perspektivě učitelek mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The school requirements for a child at the time of her entry to the Elementary school from the perspective of the Kindergarten teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the requirements of the school for a child when it en-ters primary school and on the readiness of the pre-school child to enter primary school from the point of view of the teachers of the kindergartens. The theoretical part characteri-zes the school maturity and the readiness of the child when entering primary education, especially with regard to the high values of deferment of compulsory school attendance. The research was realized through an interview with the teachers of the kindergartens and their opinions on this issue, what they think about the requirements that school requires when enrolling in the first grade for pre-school children. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47943
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2018-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account