Analýza obsahu přírodovědného vzdělávání v kurikulech rámcových programů ČR a SR
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Čecháková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42852
|
|
dc.description.abstract |
Cílem předložené diplomové práce je analyzovat a porovnat kurikulární dokumenty předškolního vzdělávání ve dvou historicky provázaných státech, s akcentem na sledování rozvoje přírodovědného vzdělávání dítěte předškolního věku v podmínkách mateřských škol. V diplomové práci jsou pomocí obsahové analýzy porovnány dva kurikulární dokumenty, a to Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání za Českou republiku a Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie za Slovenskou republiku. V teoretické části práce je představena sumarizace retrospektiv vývoje kurikulárních dokumentů v obou stá-tech. Důraz je přitom kladen na přehled teoretických východisek o problematice postavení přírodovědného vzdělávání v těchto programech. V centru pozornosti jsou také náměty pro možné kurikulární transformace v obou zemích. |
|
dc.format |
75s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Obsahová analýza
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
rámcový program
|
cs |
dc.subject |
kurikulární dokument
|
cs |
dc.subject |
Content analysis
|
en |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
framework programme
|
en |
dc.subject |
curricu-lar document
|
en |
dc.title |
Analýza obsahu přírodovědného vzdělávání v kurikulech rámcových programů ČR a SR |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the contents of science education in the curricula of framework programmes in the Czech Republic and Slovakia |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Božik, Roman |
|
dc.date.accepted |
2018-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The submitted diploma thesis aims at analysing and comparing curricular documents for preprimary education in two historically intertwinned countries. It observation especially on the development of science education in preschool children in kindergarten conditions. In the diploma thesis the author employs content analysis to compare two curricular documents: the Framework educational programme for preprimary education in the Czech Republic and the State educational programme for pre-primary education in the Slovak Republic. In the theoretical part the author introduces summary retrospective development of curricular documents in both states. Put emphasis is on the theoretical background concerning the position of science education in these programmes. The attention focuses mainly on the suggestions of curricular transformations in both countries. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47950
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account