Sebehodnocení studentů pedagogiky předškolního věku v průběhu odborných praxí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Jasenská, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42854
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce rozebírá profesní nároky kladené dnešní společností na učitele mateřských škol. V teoretické části se zabývá přípravným vzděláváním učitelů mateřských škol, vymezením pojmů a uchopení problematiky sebehodnocení studentů pedagogiky předškolního věku na souvislé praxi v mateřské škole. Praktická část práce je zaměřena na získání dat sebehodnotícím formulářem na začátku a po dokončení souvislé praxe studentů pedagogiky předškolního věku. Výzkumná část vyúsťuje zjištěním, že po praxi všechny skupiny studentů vnímají zlepšení, i když výsledky jednotlivých studentů se výrazně liší. |
|
dc.format |
71 s. (125 320) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagogika předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
přípravné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
pedagogická praxe
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
reflexe
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
pedagogy of pre-school age
|
en |
dc.subject |
preparatory education
|
en |
dc.subject |
pedagogical practice
|
en |
dc.subject |
self-assessment
|
en |
dc.subject |
reflection
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.title |
Sebehodnocení studentů pedagogiky předškolního věku v průběhu odborných praxí |
|
dc.title.alternative |
Self-assessment of student's education of preschool age in the course of professional practice |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis analyzes the professional demands of the kindergarten teachers of today's society. In the theoretical part, it deals with the preparatory education of nursery teachers, definition of concepts and the grasp of the self-assessment of pre-school pedago-gue students on the continuous practice in kindergarten. Practical part of the thesis is focused on obtaining data with self-assessment form at the beginning and after completion of continuous practice of pre-school pedagogy students. The research part results in the finding that after practice, all groups of students perceive improvement, although the results of individual students differ significantly. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47954
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
preprimární pedagogika
|
cs |
local.subject |
odborné praxe
|
cs |
local.subject |
autoevaluace
|
cs |
local.subject |
college students
|
en |
local.subject |
pre-primary education
|
en |
local.subject |
vocational practice
|
en |
local.subject |
self-evaluation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account