dc.contributor.advisor |
Vránová, Šárka
|
|
dc.contributor.author |
Drgová, Radana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42874
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení názorů žáků střední školy ekonomického směru na vybrané parametry kvality výuky předmětu ekonomika. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část, za pomoci provedené rešerše odborné literatury, definuje pojem kvalita výuky, vymezuje modely kvality výuky a specifikuje faktory, které kvalitu výuky ovlivňují. Praktickou část práce tvoří kvantitativní průzkum, v němž je zvolena metoda sběru dat dotazník. Data pro kvantitativní průzkum jsou získána z dotazníkového šetření provedeného ve dvou studijních oborech a to ve 2., 3. a 4. ročníku Obchodní akademie Kroměříž. Po zpracování dat je provedeno jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných skutečností a vyhotovení závěrečných doporučení pro možné využití v pedagogické praxi. |
|
dc.format |
74 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hodnocení výuky
|
cs |
dc.subject |
kvalita výuky
|
cs |
dc.subject |
předmět ekonomika
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
evaluation of teaching
|
en |
dc.subject |
quality of teaching
|
en |
dc.subject |
subject of economics
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.title |
Názory žáků střední odborné školy na vybrané parametry kvality ekonomických předmětů |
|
dc.title.alternative |
Opinions of Pupils of Secondary Vocational Schools on Selected Quality Parametres of Economic Subjects |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Doležalová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of the bachelor thesis is the evaluation of secondary school student´s opinions according to the selected parameter. The parameter of this bachelor thesis is the quality of teaching the subject of economics. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the term of teaching quality and circumscribes models of this teaching. In the theoretical part are further specified factors, which have an impact on teaching. The practical part is made by quantitative survey. During the survey, the data was obtained from completed questionnaires. Data collection was realized in two fields of study, namely in the second, third and fourth year of study at the Business Academy in Kroměříž. After data processing, their evaluation was finished and established facts were construed. In the end, recommendations were made for possible use in pedagogical practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47979
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
středoškolské učivo
|
cs |
local.subject |
odborné předměty
|
cs |
local.subject |
ekonomika
|
cs |
local.subject |
secondary school curriculum
|
en |
local.subject |
specialized school subjects
|
en |
local.subject |
Economy
|
en |