Fenomén kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Pilíšková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43106
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá fenoménem kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol. Jejím cílem je zjistit, jaké s ní mají žáci zkušenosti a také zda kontrola ze strany rodičů a čas strávený online s jejich zkušenostmi souvisí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na přiblížení světa, v němž dominují informační a komunikační technologie, zabývá se vymezením kyberšikany, jejích forem a profilů jednotlivých aktérů. To vše se odráží ve světle tradiční šikany. Pozornost se dále soustředí na možnosti preventivních opatření a intervenci ze strany rodičů a školy s přihlédnutím ke konkrétním vyrovnávacím strategiím. Praktická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu, které statisticky vyhodnocuje, analyzuje a interpretuje. |
|
dc.format |
84 s. (137 519 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
přihlížející
|
cs |
dc.subject |
kyberprostor
|
cs |
dc.subject |
prevence a intervence
|
cs |
dc.subject |
vyrovnávací strategie
|
cs |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
bystander
|
en |
dc.subject |
cyberspace
|
en |
dc.subject |
prevention and intervention
|
en |
dc.subject |
coping strategies
|
en |
dc.title |
Fenomén kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol |
|
dc.title.alternative |
The Phenomenon of Cyberbullying among Upper Primary School Children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the phenomenon of cyberbullying among upper primary school children. Its goal is to find out what experience the children have with the cyberbullying and whether parental control and time spent online are related with their experience. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on an idea of world where the information and communication technologies dominates. It deals with definition of cyberbullying its forms and profiles of individual participants. All this is reflected in the light of traditional bullying. Attention will also be focused on the possibility of preventive measures and intervention by parents and schools with considerations of particular coping strategies. The practical part presents the results of quantitative research which is statistically evaluated, analyzed and interpreted. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48263
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-17 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account