Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Lukeš, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:41Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:41Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43166
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění úrovně vybraných částí metakognitivního myšlení, konkrétně předvídání a hodnocení, u dětí předškolního věku. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola je zaměřena na předškolní věk a podrobněji rozebírá předškolní zařízení a tělesný i duševní rozvoj dítěte. Druhá kapitola se zabývá problematikou metakognice a autoregulace, definuje tyto pojmy, popíše jejich důležitost a význam. V praktické části bakalářská práce představuje metodologii realizovaného kvantitativního výzkumu, výzkumný nástroj a výsledky výzkumu. Cílem výzkumu je za pomoci pracovních listů odhalit úroveň metakognitivního myšlení u výzkumného souboru. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
ontogeneze
|
cs |
dc.subject |
předškolní zařízení
|
cs |
dc.subject |
metakognice
|
cs |
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
pre-school children
|
en |
dc.subject |
ontogenesis
|
en |
dc.subject |
pre-school facilities
|
en |
dc.subject |
metacognition
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.title |
Rozvoj metakognitivního myšlení dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Development of Metacognitive Thinking of Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on finding the level of selected parts of metacognitive thinking, specifically prediction and evaluation, of pre-school children. The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter focuses on pre-school age and discusses in detail the pre-school facilities and the child's physical and mental development. The second chapter deals with issues of metacognition and self-regulation, defines these concepts, describes their importance and significance. In the practical part the bachelor thesis presents methodology of realized quantitative research, research tool and research results. The goal of the research is to reveal the level of metacognitive thinking in the research group with the help of using worksheets. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48345
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
kognitivní procesy
|
cs |
local.subject |
myšlení
|
cs |
local.subject |
metakognice
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
cognitive processes
|
en |
local.subject |
thought and thinking
|
en |
local.subject |
metacognition
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account