3D vizualizace hradu Brumov v různých časových obdobích
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pokorný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Vatalová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:52Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:52Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43430
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je 3D vizualizace hradu Brumov v různých časových obdobích v programu Blender. Práce je rozdělena na dvě části část teoretickou a část praktickou. V první kapitole teoretické části je uvedena historie hradu a jeho obyvatel. V další kapitole jsou vypsány programy použité při tvorbě samotných 3D modelů. Praktická část obsahuje detailní postupy tvorby 3D modelů. Postup práce je popsán od sběru podkladů, přes samotné modelování a zpracování textur až po tvorbu výstupů, renderů a video prohlídky, včetně nastavení scén. |
|
dc.format |
54 s. (55 447 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
3D model
|
cs |
dc.subject |
animace
|
cs |
dc.subject |
Blender
|
cs |
dc.subject |
hrad Brumov
|
cs |
dc.subject |
render
|
cs |
dc.subject |
textura
|
cs |
dc.subject |
vizualizace
|
cs |
dc.subject |
Zoner Photo Studio 18
|
cs |
dc.subject |
3D model
|
en |
dc.subject |
animation
|
en |
dc.subject |
Blender
|
en |
dc.subject |
Brumov castle
|
en |
dc.subject |
render
|
en |
dc.subject |
texture
|
en |
dc.subject |
visualization
|
en |
dc.subject |
Zoner Photo Studio 18
|
en |
dc.title |
3D vizualizace hradu Brumov v různých časových obdobích |
|
dc.title.alternative |
A 3D Visualisation of Brumov Castle in Different Time Periods |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátil, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is 3D visualization of Brumov castle in different time period in Blender programme. The thesis is structured into two parts theoretical and practical. The first chapter of the theoretical part is focused on castle history and history of its residents. The second chapter is dedicated to the used programmes for modelling. The practical part consists detail process of creating 3D models. In workflow is described collecting historical materials, creating 3D models, preparing textures and making outputs (renders, video tour) with scene settings. |
|
dc.description.department |
Ústav počítačových a komunikačních systémů |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie v administrativě |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Information Technologies in Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
48746
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-05-24 |
|
local.subject |
3D modelování
|
cs |
local.subject |
renderování
|
cs |
local.subject |
historické stavby
|
cs |
local.subject |
vizuální modely
|
cs |
local.subject |
hrady
|
cs |
local.subject |
three-dimensional modelling
|
en |
local.subject |
rendering
|
en |
local.subject |
historic buildings
|
en |
local.subject |
visual models
|
en |
local.subject |
castles
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account