The Development of Videogame Localization in the Czech Republic
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vinklárek, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Válek, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:53Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:53Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43462
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem videoherní lokalizace v České republice. Teoretická část se zaměřuje na popis vývoje videoherní lokalizace jak v České republice, tak ve světě. Zabývá se také samotným procesem lokalizace videoher, jeho odlišností od lokalizace jiných médií a komplikacemi specifickými pro tento proces. Praktická část se zabývá procesem videoherní lokalizace z pohledu samotných překladatelů. |
|
dc.format |
39s (68 585 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
videohra
|
cs |
dc.subject |
lokalizace
|
cs |
dc.subject |
překlad
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
software
|
cs |
dc.subject |
oficiální lokalizace
|
cs |
dc.subject |
fanouškovská lokalizace
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
videogame
|
en |
dc.subject |
localization
|
en |
dc.subject |
translation
|
en |
dc.subject |
Czech Republic
|
en |
dc.subject |
software
|
en |
dc.subject |
official localization
|
en |
dc.subject |
fan localization
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.title |
The Development of Videogame Localization in the Czech Republic |
|
dc.title.alternative |
The Development of Videogame Localization in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bellová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with the history and development of videogame localization in the Czech Republic. Theoretical part is aimed at the description of the development of videogame localization in the Czech Republic and internationally. It deals with the process of videogame localization, the differences to localization process of other forms of media and obstacles specific to this process. Practical part deals with the process of videogame localization from the point of view of translators themselves. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
48788
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-05-04 |
|
local.subject |
videohry
|
cs |
local.subject |
překlady do češtiny
|
cs |
local.subject |
video games
|
en |
local.subject |
translations into Czech
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account