dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Abšnajdrová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T18:01:56Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T18:01:56Z |
|
dc.date.issued |
2007-08-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4370
|
|
dc.description.abstract |
Smyslem této práce bylo postihnout současnou situaci na poli propagace volně prodejných léčivých přípravků, její rozbor, analýzu. Poskytnout na tuto situaci různé úhly pohledu, jak z hlediska tvůrců komunikačních aktivit, tak z pohledu konečných spotřebitelů. Tyto dva úhly pohledu pak doplnit o zákonná ustanovení, která se k tomuto tématu vztahují a také o doporučení specifikovaná subjekty samoregulace reklamy. Následně pak vytvořit analýzou všech těchto údajů východiska pro tvorbu Zásad pro efek-tivní a etickou komunikaci v oblasti volně prodejných léčivých přípravků. A tvorba těchto zásad. Při tvorbě těchto zásad bylo důležité, aby bylo na celou věc pohlíženo racionálně a nepřevážil ani jeden z extrémů - buď etická stránka věci na úkor efektivnosti propagačního sdělení, nebo naopak. Těmito zásadami pak byla potvrzena hypotéza, že v propagaci léčiv tak, aby tato byla účinná je nutno skloubit jak etickou, tak komerční stránku. |
cs |
dc.format |
72 |
cs |
dc.format.extent |
34496615 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce není přístupná |
|
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
etický kodex
|
cs |
dc.subject |
léčiva
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
ethic code
|
en |
dc.subject |
medicine
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.title |
Propagace léčiv - etika nebo komerce |
cs |
dc.title.alternative |
Free-selling medicines advertising - ethics or commerce |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2007-08-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The sense of my thesis is to find out the situation on scene of the free-selling medicines (medicines selling without prescription) advertising. And also make the analysis. Next, provide the couple of wievs, which exists on that problem. One of them is a wiev of the advertising experts and subjects who product the advertising materials. The second one is a wiev of consumers who are using the free-selling medicines. These two points of wievs on that problem must be completed with the law regulation and the regulation which rises as the part of the self-regulation in advertising. Than, analysis all of this dates together I would like to create the starting points for the creating "Principles for the effective and ethic advertising in the spere of the free-selling medicine". And than I would like to create that principles. It's very important to be still realistic and have a rational wiev on the problem on creating process. It's important becau-se there could prevail one of the extreme. Either, big importance on the ethic side of the problem to the detriment of commercial, or the opposite extreme. These principles certifies the hypothesis that the advertising of the free/selling medicines must unite both sides, ethics and also commerce to be effective. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2698
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
C |
|