Informovanost učitelek mateřských škol o zdravé výživě dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Plisková, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Krajčová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43876
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na téma výživy dětí předškolního věku. Práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky zdravé výživy dětí předškolního věku a do souvislostí, které se k tematice vztahují. Teoretická část vymezuje terminologické pojmy a kontexty výživy dětí předškolního věku. Empirickou část tvoří výzkum, který byl realizován prostřednictvím interview s osmi učitelkami mateřských škol. Jeho cílem bylo zjistit a popsat znalosti a názory učitelek mateřských škol na zdravou výživu dětí předškolního věku. V závěru práce pak předkládám shrnutí výsledků mého výzkumu a doporučení pro praxi učitele. |
|
dc.format |
65 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výživa
|
cs |
dc.subject |
zdravá výživa
|
cs |
dc.subject |
výchova ke zdravé výživě
|
cs |
dc.subject |
nutrition
|
en |
dc.subject |
healthy nutrition
|
en |
dc.subject |
healthy nutrition education
|
en |
dc.title |
Informovanost učitelek mateřských škol o zdravé výživě dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Kindergarten teachers awareness of healthy diet in preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Božik, Roman |
|
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the topic of pre-school children´s nutrition. Thesis has a theoretical - empirical character. The aim of this thesis is to introduce into the topic of healthy nutrition of preschool children and its related contexts. The theoretical part of this thesis defines terminological concepts and contexts of nutrition of preschool children. The empirical part consists of research, which was realized through an interview with eight kindergarten teachers. It´s aim was to identify and describe the knowledge and opinions of kindergarten teachers on the healthy nutrition of preschool children. At the end of the thesis I present the summary of findings and results of my research and also recommendation for the teacher´s practise. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50814
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
informovanost
|
cs |
local.subject |
zdravá výživa
|
cs |
local.subject |
výživa dětí
|
cs |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
awareness
|
en |
local.subject |
healthy eating
|
en |
local.subject |
children's nutrition
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account