Rub a líc práce s pětiletými dětmi
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Polanská, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43900
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku práce s dětmi předškolního věku. Věnuje se problematice zavedení povinné předškolní docházky do mateřské školy. Práce v teoretické rovině prezentuje základní pojmy, které jsou z hlediska zpracování bakalářské práce nosné. Na teoretický základ navazuje část empirická. Výzkumné šetření je zpracováno v kvalitativním designu. Cílem práce je objasnit, jak učitelé mateřských škol hodnotí zavedení povinného předškolního vzdělávání. Výzkum byl realizován prostřednictvím interview s učiteli mateřských škol. Zpracování a vyhodnocení získaných dat vedlo k zjištění pozitiv a negativ, které učitele reflektují po zavedení povinného předškolního vzdělávání do systému práce mateřských škol. |
|
dc.format |
70 s. (98200 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
povinné předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
školní způsobilost
|
cs |
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
compulsory preschool education
|
en |
dc.subject |
school competence
|
en |
dc.subject |
school ripeness
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.title |
Rub a líc práce s pětiletými dětmi |
|
dc.title.alternative |
Pros and cons of working with five-year-old children in kindergarden |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is focused on problematic of work with preschool children. It deals with the issue of compulsory preschool attendance in kindergarten. The theoretical part presents the basic concepts that are essential for the work. The theoretical basis is followed by empirical part. The research is processed in qualitative design. The goal is to clarify how kindergarten teachers value the implementation of compulsory preschool education. Obtained research data and their processind led to the finding of both positive and negative which teachers relfect after the implementation of compulsory prechool education into the system of kindergarten work. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50840
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account