Self-management studentů oboru sociální pedagogika na UTB ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Sekaninová, Jarmila
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44215
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce mapuje self-management studentů kombinované formy oboru Sociální pedagogika na UTB ve Zlíně. Přináší vymezení označení self-management a s ním spojených pojmů. Charakterizuje vysokoškolské studenty a role, které zastávají, věnuje pozornost jejich motivaci ke vzdělávání a organizaci studia. Zaměřuje se na podstatu efektivního učení a stres se ním spojený. Stručně charakterizuje sociální pedagogiku a její vývoj jako studijního oboru s důrazem na kompetence sociálního pedagoga, zejména ve vztahu k sebeřízení. Kvantitativním dotazníkovým šetřením rozděleným do oblastí motivace, organizace a studia zjišťuje, jaké okolnosti se podílí na motivaci ke studiu, jaké jsou nároky na organizaci a jak sami studenti přistupují ke studiu. |
|
dc.format |
90 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
self-management
|
cs |
dc.subject |
sebepoznání
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
seberozvoj
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
terciární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
efektivní učení
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
self-management
|
en |
dc.subject |
self-discovery
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
self-development
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
tertiary education
|
en |
dc.subject |
effective learning
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.title |
Self-management studentů oboru sociální pedagogika na UTB ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
Self-management of Students of Social pedagogy at Tomas Bata University in Zlin |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals primarily with the self-management of students of the combined form of Social Pedagogy study at TBU Zlín. It introduces the definition of self-management and describes related terms. The thesis also characterizes university students and their various social roles, drawing attention to their motivation to learn and studies management. The thesis also focuses on the principles of effective learning and the stress that can be associated with it. It defines social pedagogy and its development as a field of study placing the emphasis on the social educator competence, especially in relation to self-management. The questionnaire survey, divided into the areas of motivation, organization and study, identified the circumstance contributing to the motivation to study, the management issues and the students 'attitudes to their studies. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51242
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
kombinované studium
|
cs |
local.subject |
sebeřízení
|
cs |
local.subject |
college students
|
en |
local.subject |
part-time studium
|
en |
local.subject |
self-management
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account