Kyberšikana se zaměřením na kybergrooming u žáků 2. základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vejmolová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44223
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a kybergroomingem jako jedněmi z nebezpečných fenoménů současnosti. Jedná se o aktuální témata související s rozvojem moderních informačních a komunikačních technologií. Teoretická část definuje kyberšikanu a kybergrooming a vymezuje konkrétní pojmy s nimi spojené. Popisuje jejich projevy a znaky, aktéry a dopady. Dále se věnuje socializaci dospívajícího jedince do vrstevnické skupiny a prevenci daných jevů na úrovni rodiny, školy, společnosti a dospívajícího jedince. Praktická část zahrnuje výsledky kvantitativního šetření, jehož cílem bylo zjistit souvislost mezi mírou výskytu kybergroomingu a mírou sociálního začlenění jedince do vrstevnické skupiny. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou anonymních dotazníků. |
|
dc.format |
77 s. (131 085) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
kybergrooming
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
dospívající jedinec
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
cybergrooming
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
adolescent
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Kyberšikana se zaměřením na kybergrooming u žáků 2. základních škol |
|
dc.title.alternative |
Cyberbullying Focused on Cyber Grooming among Pupils of Upper Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Karger, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with cyberbullying and cybergrooming as one of the dangerous phenomena of the present. These are current topics related to the development of modern information and communication technologies. The theoretical part defines cyberbullying and cybergrooming and defines the specific concepts associated with them. It describes their manifestations and signs, actors and impacts. It also deals with the socialization of the adolescent in the peer group and the prevention of the phenomena at the level of the family, school, society and adolescent. The practical part includes the results of the quantitative survey, which aimed to find out the connection between the rate of cybergrooming and the rate of social integration of the adolescent into the peer group. The research survey was realized by using the anonymous questionnaire method. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51255
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
local.subject |
děti staršího školního věku
|
cs |
local.subject |
kybergrooming
|
cs |
local.subject |
teen-agers
|
en |
local.subject |
cybergrooming
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account