dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Grabarczyková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:57Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:57Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44736
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá bariérami ke vzdělávání sluchově postižených. Teoretická část práce se zaměřuje na představení sluchového postižení, možnosti komunikace a kompenzace. Navazuje pohled na strukturu vzdělávání sluchově postižených, specifika vzdělání lidí se sluchovým postižením a jejich pracovní uplatnění. Praktická část je zpracována pomocí Q-metodologie, která zjišťuje názory sluchově postižených na potenciální bariéry ke vzdělávání. Cílem je zjistit nejzávažnější bariéry ke vzdělávání z pohledu sluchově postižených. |
|
dc.format |
55 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osoba se sluchovým postižením
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
celoživotní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
bariéry
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
Q-metodologie
|
cs |
dc.subject |
a hearing impaired person
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
barriers
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
Q-methodology
|
en |
dc.title |
Bariéry ke vzdělávání z pohledu sluchově postižených |
|
dc.title.alternative |
Barriers to Education from the Perspective of Hearing Impaired |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with barriers in education of people with the hearing disability. The theoretical part focuses on the introduction of the hearing impairment, means of communicaton and compensation. As a second segment there is a view on the educational structure of the hearing impaired, the specifics of education of the people with hearing disability and their labourmarket prospects. The practical part is dealt with Q-methodology which investigates the opinions of the hearing impaired on potential barriers in education. The main goal is to discover the most serious barriers in education from the point of view of the hearing impaired. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
52047
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
děti se sluchovým postižením
|
cs |
local.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
local.subject |
hearing impaired children
|
en |
local.subject |
learning disabilities
|
en |