dc.contributor.advisor |
Dulík, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Mather, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45704
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této práce je rozbor současných grafických výukových programovacích jazyků a následná implementace rozšíření jednoho z nich. V první části se zabývá rozborem a procesy výuky programování v současném základním a středním školství. Rozebírá přístupy k výuce programování pro děti ve věku přibližně 10-15 let. Následně obsahuje rozbor nejběžnějších grafických prostředí pro výuku programování. Hlouběji rozebírá prostředí Blockly, pro které je v druhé části popsána implemetace rozšíření. Rozšířením je přidání nových bloků pro struktury, složené datové typy. Zbytek práce se pak zabývá vývojem nových bloků, systému pro jejich obsluhu a ukázkové aplikaci s tímto rozšířením, která je součástí práce. |
|
dc.format |
40 s. (58500 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
programovací jazyky
|
cs |
dc.subject |
grafické programovací jazyky
|
cs |
dc.subject |
výukové programovací jazyky
|
cs |
dc.subject |
výuka programování
|
cs |
dc.subject |
programovací jazyky pro děti
|
cs |
dc.subject |
programming languages
|
en |
dc.subject |
graphical programming languages
|
en |
dc.subject |
programming languages for introductory programming
|
en |
dc.subject |
programming languages for children
|
en |
dc.title |
Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování |
|
dc.title.alternative |
Visual Programming Languages for Introductory Programming |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juřena, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
Subject of this thesis is analysis of current educational graphical programming languages and implementation of extension for one of them. In the first part it breaks down processes of teaching programming in contemporary primary and high school system. It mentions ways of teaching programming for kids ages 10 to 15. Next it contains description of most common visual programming languages for teaching programming. It explains Blockly in more depth, and in second half describes implementation of extension. That consists of new blocks for structures, composite data types. Rest of the text is about development of new blocks, background systems for management of these new blocks, and demo application to show them, which is part of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav automatizace a řídicí techniky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Informační a řídicí technologie |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Information and Control Technologies |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.identifier.stag |
53454
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-05-15 |
|