dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Nečas, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45724
|
|
dc.description.abstract |
Tématem diplomová práce je návrh marketingové strategie a komunikace Armády České republiky (AČR) s důrazem na její užití jako rekrutačního nástroje. V teoretické části jsou nejprve definována východiska v oblasti teorie komunikace, komunikačního procesu, marke-tingové komunikace a veřejného sektoru. Praktická část práce se zabývá analýzou stávající marketingové komunikace AČR, PEST analýzou okolí, dále potom vyhodnocením kvantita-tivního výzkumu, týkajícího se postoje veřejnosti k AČR, její komunikaci a povolání profe-sionálního vojáka a konečně souhrnnou SWOT analýzou. Výstupem projektové části je po-tom návrh marketingové strategie a komunikace AČR v oblasti náboru pro rok 2020, včetně časové, nákladové a rizikové analýzy. |
|
dc.format |
120 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační proces
|
cs |
dc.subject |
veřejný sektor
|
cs |
dc.subject |
veřejná správa
|
cs |
dc.subject |
ozbrojené síly
|
cs |
dc.subject |
armáda
|
cs |
dc.subject |
nábor
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
communication process
|
en |
dc.subject |
public sector
|
en |
dc.subject |
public administration
|
en |
dc.subject |
armed forces
|
en |
dc.subject |
army
|
en |
dc.subject |
recruitment
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace Armády České republiky jako rekrutační nástroj |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication of the Army of the Czech Republic as a Recruitment Tool |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štrauss, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2019-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this diploma thesis is a proposal of marketing strategy and communication of the Army of the Czech Republic (ACR) with emphasis on its use as a recruiting tool. The theo-retical part defines the starting points in the field of communication theory, communication process, marketing communication and public sector. The practical part deals with the analy-sis of the current marketing communication of the Army of the Czech Republic, PEST analy-sis of the surroundings, then the evaluation of quantitative research concerning the attitude of the public to the Czech Army, its communication and profession of a professional soldier and finally a comprehensive SWOT analysis. The output of the project part is the proposal of marketing strategy and communication of the ACR in the area of recruitment for 2020, inclu-ding time, cost and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53485
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|