Bilingvní a vícejazyčná výchova dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balaban Cakirpaloglu, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Adamíková, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2019-10-01T07:11:47Z |
|
dc.date.available |
2019-10-01T07:11:47Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45862
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o bilingvní a vícejazyčné výchově dětí. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabýváme definicí bilingvismu, jeho typologií s konkretizací na dětský bilingvismus. Pozornost věnujeme bilingvní rodině a jejich klasifikací. Dále se věnujeme strategiím dvojjazyčné výchovy a výhodám, které plynou z bilingvní výchovy pro tyto děti. Zabýváme se způsoby použití jazyků v návaznosti na kulturu a příbuzenských vtahu v rodině. Uvádíme současný bilingvismus v České Republice a legislativní ukotvení pro bilingvní vzdělávání dětí. Cílem praktické části bylo pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké jsou úskalí nebo problémy rodičů při bilingvní výchově svých dětí. |
|
dc.format |
100 s. (27 375 slov) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
bilingvní výchova
|
cs |
dc.subject |
bilingvní rodina
|
cs |
dc.subject |
odlišná kultura
|
cs |
dc.subject |
úskalí
|
cs |
dc.subject |
bilingualism
|
en |
dc.subject |
bilingual education
|
en |
dc.subject |
bilingual family
|
en |
dc.subject |
different culture
|
en |
dc.subject |
pitfalls
|
en |
dc.title |
Bilingvní a vícejazyčná výchova dítěte |
|
dc.title.alternative |
Bilingual and Multilingual Education of a Child |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2019-09-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The final thesis deals with bilingual and multilingual upbringing of children. This thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part we deal with the definition of bilingualism, its typology with specificity on child bilingualism. We pay attention to bilingual family and their classification. We also deal with bilingual education strategies and the benefits of bilingual education for these children. We deal with the use of languages in relation to culture and family relationships in the family. We present contemporary bilingualism in the Czech Republic and legislative anchoring for bilingual education of children. The aim of the practical part was to use qualitative research to find out what are the worries or problems of parents in bilingual education of their children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51191
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account