Připravenost učitelů na žákovskou diverzitu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Hanáčková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46242
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá učitelskou připraveností na žákovskou diverzitu. Teoretická část práce je zaměřena na popis učitelské profese v rámci základních škol, na charakteristiku žákovské diverzity a inkluzivního vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit a zanalyzovat, jak jsou učitelé základních škol v Jihomoravském kraji připraveni na žákovskou diverzitu. Výzkumná data byla získána prostřednictvím dotazníku. |
|
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
diverzita
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
příprava učitelů
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělávací potřeby
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
přínosy
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
diversity
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
teacher training
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
special educational needs
|
en |
dc.subject |
competence
|
en |
dc.subject |
benefits
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.title |
Připravenost učitelů na žákovskou diverzitu |
|
dc.title.alternative |
Teachers´ Preparedness for the Diversity of Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2021-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master´s thesis deals with the teachers´s preparedness for the diversity of pupils. The theoretical part of this thesis is focused on description of pedagogue profession in conditions of primary schools, description of pupils´s diversity and inclusive education. The aim of the practical part of this thesis is survey and analysis of preparedness of the primary school teachers for the diversity of pupils in the Jihomoravsky Region. Data was obtained by questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57828
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account