Regulace emocí u dospívajících v institucionální péči
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vidová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:16Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:16Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46266
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku regulace emocí u dospívajících v institucionální péči. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se zabývají emocemi, regulací emocí, obdobím dospívání a institucionální péčí. Práce ve své praktické části přináší výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo zjistit jaká je úroveň regulace emocí a autoregulace, a dále také jaká je míra emočního prožívání u dospívajících v institucionální péči. Zároveň zjišťuje rozdíly v úrovni regulace emocí a v míře emočního prožívání vzhledem k věku a pohlaví respondentů. Práce se rovněž zabývá i zjištěním vztahu mezi regulací emocí a emočním prožíváním u dospívajících v institucionální péči. Výzkumný soubor tvořilo 215 dospívajících ve věku 12-18 let z výchovných ústavů v České republice. |
|
dc.format |
104 s. (200 117 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
regulace emocí
|
cs |
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
emoční prožívání
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
výchovný ústav
|
cs |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
regulation of emotions
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
emotional experience
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
educational institution
|
en |
dc.title |
Regulace emocí u dospívajících v institucionální péči |
|
dc.title.alternative |
Regulation of Emotions of Adolescents in Institutional Care |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2021-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the issue of emotion regulation of adolescents in institutional care. The theoretical part of the work is divided into four chapters which are devoted to emotions, regulation of emotions, adolescence and institutional care. The practical part of the work presents the results of quantitative research where the aim was to determine the level of emotion regulation, self-regulation and emotional experience of adolescents in institutional care. It also reveals differences in the level of emotion regulation and emotional experience in age and gender of respondents. The work deals with the relationship between the levels of emotion regulation and the emotional experience of adolescents in institutional care. The research group consisted of 215 adolescents aged 12-18 years from educational institutions in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
57860
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account