Možnosti využití metod zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Lhotáková, Soňa
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:20Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46354
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce zkoumá možnosti využití zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů. Cílem bylo zjistit, zda a jak by se daly využít programy zážitkové pedagogiky při práci s adolescenty z dětských domovů. V teoretické části je vymezen pojem prožitek, zážitek, učení prožitkem, zážitková pedagogika a její rozvojový potenciál v oblasti sebepojetí. Dále podrobně představíme metodu zážitkové pedagogiky. V neposlední řadě je věnována jedna kapitola sebepojetí a jejím složkám, a jedna kapitola specifikům klientů z dětských domovů, kde se věnujeme nereálnému sebepojetí klientů z dětských domovů jako důsledku citové deprivace pocházejícího z rodinného prostředí. V praktické části jsme se nejdříve zaměřili na sebepojetí u adolescentů z dětských domovů, pomocí dotazníkového šetření srovnali zjištěná data s adolescenty žijících v rodinách. Na základě zjištěných údajů jsme navrhli zážitkový program pro adolescenty z dětských domovů a změřili jejich posun před a po programu. Na základě těchto výstupů jsme také upozornili na propojení sociální a pedagogické roviny práce s touto cílovou skupinou, propojení mezi sociální a zážitkovou pedagogikou. |
|
dc.format |
111 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
metoda zážitkové pedagogiky
|
cs |
dc.subject |
zážitková pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
sebedůvěra
|
cs |
dc.subject |
sebevědomí
|
cs |
dc.subject |
osobnostní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
citová deprivace
|
cs |
dc.subject |
method of experiential pedagogy
|
en |
dc.subject |
experiential pedagogy
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
self-confidence
|
en |
dc.subject |
personal development
|
en |
dc.subject |
emotional deprivation
|
en |
dc.title |
Možnosti využití metod zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů |
|
dc.title.alternative |
The Possibilities of Using Methods of Experiental Pedagogy while Working with Clients from Children´s Homes |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2021-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis examines the possibilities of using experiential pedagogy at work with clients from children's homes. The aim was to find out whether and how experiential pedagogy programs could be used when work with adolescents from children's homes. The theoretical part defines the concept of experience, learning by experience, experiential pedagogy and its development in the field of self-concept. Next, we will introduce in detail the method of experiential pedagogy. Last but not least, one chapter is devoted to self-concept and its components, and one chapter to the specifics of clients from children's homes, where we focus on the unrealistic self-concept of clients from children's homes as a result of emotional deprivation from the family environment. In the practical part, we first focused on the self-concept of adolescents from children's homes, using a questionnaire survey compared the data with adolescents living in families. Based on the data, we designed an experiential program for adolescents from children's homes and measured their shift before and after the program. Based on these outputs, we also drew attention to the connection between the social and pedagogical level of work with this target group, the connection between social and experiential pedagogy. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
58009
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account