Možnosti využití metod zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti využití metod zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Lhotáková, Soňa
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:20Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:20Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46354
dc.description.abstract Tato diplomová práce zkoumá možnosti využití zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů. Cílem bylo zjistit, zda a jak by se daly využít programy zážitkové pedagogiky při práci s adolescenty z dětských domovů. V teoretické části je vymezen pojem prožitek, zážitek, učení prožitkem, zážitková pedagogika a její rozvojový potenciál v oblasti sebepojetí. Dále podrobně představíme metodu zážitkové pedagogiky. V neposlední řadě je věnována jedna kapitola sebepojetí a jejím složkám, a jedna kapitola specifikům klientů z dětských domovů, kde se věnujeme nereálnému sebepojetí klientů z dětských domovů jako důsledku citové deprivace pocházejícího z rodinného prostředí. V praktické části jsme se nejdříve zaměřili na sebepojetí u adolescentů z dětských domovů, pomocí dotazníkového šetření srovnali zjištěná data s adolescenty žijících v rodinách. Na základě zjištěných údajů jsme navrhli zážitkový program pro adolescenty z dětských domovů a změřili jejich posun před a po programu. Na základě těchto výstupů jsme také upozornili na propojení sociální a pedagogické roviny práce s touto cílovou skupinou, propojení mezi sociální a zážitkovou pedagogikou.
dc.format 111
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject metoda zážitkové pedagogiky cs
dc.subject zážitková pedagogika cs
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject sebedůvěra cs
dc.subject sebevědomí cs
dc.subject osobnostní rozvoj cs
dc.subject citová deprivace cs
dc.subject method of experiential pedagogy en
dc.subject experiential pedagogy en
dc.subject self-concept en
dc.subject self-confidence en
dc.subject personal development en
dc.subject emotional deprivation en
dc.title Možnosti využití metod zážitkové pedagogiky v práci s klienty z dětských domovů
dc.title.alternative The Possibilities of Using Methods of Experiental Pedagogy while Working with Clients from Children´s Homes
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2021-05-20
dc.description.abstract-translated This thesis examines the possibilities of using experiential pedagogy at work with clients from children's homes. The aim was to find out whether and how experiential pedagogy programs could be used when work with adolescents from children's homes. The theoretical part defines the concept of experience, learning by experience, experiential pedagogy and its development in the field of self-concept. Next, we will introduce in detail the method of experiential pedagogy. Last but not least, one chapter is devoted to self-concept and its components, and one chapter to the specifics of clients from children's homes, where we focus on the unrealistic self-concept of clients from children's homes as a result of emotional deprivation from the family environment. In the practical part, we first focused on the self-concept of adolescents from children's homes, using a questionnaire survey compared the data with adolescents living in families. Based on the data, we designed an experiential program for adolescents from children's homes and measured their shift before and after the program. Based on these outputs, we also drew attention to the connection between the social and pedagogical level of work with this target group, the connection between social and experiential pedagogy.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.identifier.stag 58009
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2021-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
lhotáková_2021_dp.pdf 2.919Mb PDF View/Open None
lhotáková_2021_op.docx 17.83Kb Unknown View/Open None
lhotáková_2021_vp.doc 54.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account