Bariéry v neformálním vzdělávání na pracovišti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kalenda, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Kupcová, Magdalena
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:24Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:24Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46463
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce pojednává o barierách, které mohou vznikat při neformálním vzdělávání na pracovišti. První část práce je zaměřená na vzdělávání v českých a mezinárodních dokumentech. Důležitou kapitolou jsou bariéry, motivace pro vzdělávání na pracovišti a překonávání bariér. Cílem teoretické části je seznámení s bariérami, které se mohou vyskytovat ve vzdělávání na pracovišti. Praktická část se zabývá výzkumem, který autorka provedla ve výrobním podniku, pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo identifikování bariér ve vzdělávání na pracovišti v různých skupinách zaměstnanců. Zaměřila se také na motivaci zaměstnanců, na jejich zájem o vzdělávání a informovanost o vzdělávacích akcích. Autorka zjistila bariéry ve vzdělávání zaměstnanců na pracovišti, jaké jsou jejich motivační důvody pro toto vzdělávání. Jaké vzdělávací programy jsou pro zaměstnance atraktivní a zda mají zájem se dále účastnit vzdělávání na pracovišti. |
|
dc.format |
64 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
bariéry
|
cs |
dc.subject |
neformální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
barriers
|
en |
dc.subject |
non-formal
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.title |
Bariéry v neformálním vzdělávání na pracovišti |
|
dc.title.alternative |
Barriers in Non-Formal Education in a Workplace |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the barriers that may arise in non-formal education in workplace. The first part of the work is focused on education in Czech and international documents.An important charter is barriers, motivation for education in the workplace andovercoming barriers. The aim of the theoretical part is to get acquainted with the barriers that may occur in the workplace. The practical part deals with the research that the author conducted in a manufacturing company, using a questionnaire survey. The aim of the research was to identify barriers in workplace education in variol groups of employees. She also focused on employees motivation, their interest in airing and informatik about educational events. Tge author found barriers in the education of employees in the workplace, chat are thein motivational reasons for such education.Which training programs are attractive for empolyees and whether Theky are interested in continuing to participace in on-the -job training. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58202
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account