Problematika šikany u žáků základních škol ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Macíková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:28Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:28Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46557
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou šikany s bližším zaměřením na její specifickou formu - kyberšikanu, a to u žáků druhého stupně základní školy. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První kapitola je věnována fenoménu šikany, druhá kapitola se zabývá kyberšikanou a třetí kapitola pojednává o vybraných specifických aspektech osobnosti dítěte staršího školního věku. Pro praktickou část práce jsme zvolili kvantitativní výzkum, kde metodou sběru dat byl zvolen dotazník. Cílem práce bylo zjistit výskyt kyberšikany u žáků druhého stupně základní školy ve Zlínském kraji. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.title |
Problematika šikany u žáků základních škol ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
The Issue of Bullying in Primary School Pupils in the Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with the issue of bullying with a closer focus on its specific form, which is cyberbullying in this case, for pupils in the second grade of primary school. This, especially at present distance learning and increased movement in cyberspace, is growing widely. The theoretical section contains three main chapters. The first chapter deals with the phenomenon of bullying, the second chapter deals with cyberbullying and the third chapter deals with selected specific aspects of a child of older school age. For the practical part of the work we chose quantitative research, where a questionnaire was chosen as the method of data collection. The aim of the work was to detect the occurrence of cyberbullying among pupils of the second grade of primary school in the Zlín Region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58418
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account