Názory studentů sociální pedagogiky na homoparentalitu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Stavinohová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:29Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:29Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46582
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá inovativním pojetí rodiny a to rodinou homoparentální. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jaký názor mají studenti sociální pedagogiky na homoparentální rodinu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na možnosti homosexuálních párů založit rodinu. Dále se zaměřuje na vnímání homoparentální rodiny v legislativě a ve společnosti. Nakonec objasňuje vztah sociální pedagogiky a homoparentality. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem realizovaným formou dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
61 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
homoparentální rodina
|
cs |
dc.subject |
heteronormativita
|
cs |
dc.subject |
homofobie
|
cs |
dc.subject |
oprese
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
homoparental family
|
en |
dc.subject |
heteronormativity
|
en |
dc.subject |
homophobia
|
en |
dc.subject |
oppression
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.title |
Názory studentů sociální pedagogiky na homoparentalitu |
|
dc.title.alternative |
Opinions of Students of Social Pedagogy on Homoparentality |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2021-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the innovative concept of the family, namely the homoparental family. The main goal of the bachelor's thesis is to find out what students of social pedagogy have on a homoparental family. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the possibilities of homosexual couples to start a family. It also focuses on the perception of a homoparental family in legislation and society. Finally, it clarifies the relationship between social pedagogy and homoparentality. The practical part consists of quantitative research carried out in the form of a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58449
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account