Třídní klima u žáků na 1. stupni ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Koštuříková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:31Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:31Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46629
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá sociálním klimatem školní třídy. První kapitola se zaměřuje na socializaci dítěte mladšího školního věku ve škole, na školní třídu jako malou sociální skupinu a na sociální role dítěte ve škole. Dále popisuje sociální klima třídy a spolutvůrce třídního klimatu. V poslední kapitole se věnuje inkluzi, začleňování žáků se znevýhodněním do školních tříd. V praktické části zkoumá, jaké třídní klima je ve školních třídách na prvním stupni konkrétní základní školy. Jak toto třídní klima vnímají žáci třídy a jak vnímá klima třídy jejich třídní učitel. |
|
dc.format |
52 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
sociální role
|
cs |
dc.subject |
malá sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
social role
|
en |
dc.subject |
small social group
|
en |
dc.subject |
school class climate
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.title |
Třídní klima u žáků na 1. stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
The Class Climate among Primary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2021-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor´s work deals with social climate in classes. The first chapter focuses on the socialization of a younger pupil at primary school, at a school class as a small social group and at a social role of a child at school. It also describes social climate in the class and the co-creators of the class climate. In the last chapter it pays attention to the integration, i.e. the integration of the pupils with the different kinds of handicaps into school classes. The practical part explores the climate in the classes at particular primary school. It deals with the question how the climate is perceived by the pupils of the class and how it is perceived by their class teacher. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58529
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account