dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Lašáková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:31Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:31Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46633
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi asistentů pedagoga s řešením problémového chování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, a to konkrétně v případě poruchy ADHD. V teoretické části se zabývá vymezením profese asistenta pedagoga, osobnostními předpoklady, náplní práce, hlavními činnostmi a příklady nejčastějších konkrétních činností této profese u žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále popisuje diagnostická kritéria syndromu ADHD s ohledem na závažnost jeho projevů, příčiny jeho vzniku, typické projevy problémového chování a faktory ovlivňující toto chování ve školním prostředí. Závěr teoretické části je věnován způsobům řešení výchovných problémů žáků a relaxačním technikám u dětí s ADHD. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření zkušeností asistentů pedagoga s problémovým chování dětí s ADHD. |
|
dc.format |
86 stran |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
problémové chování
|
cs |
dc.subject |
terapie
|
cs |
dc.subject |
žáci mladšího a staršího školního věku
|
cs |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
problem behaviour
|
en |
dc.subject |
therapy
|
en |
dc.subject |
younger and older school-age pupils
|
en |
dc.title |
Zkušenosti asistentů pedagoga s řešením problémového chování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
dc.title.alternative |
Experiences of Teaching Assistants with Problematic Behavior of Children with Special Educational Needs |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the experience of teaching assistants in solving problematic behaviour of children with special educational needs, specifically in the case of ADHD. The theoretical part deals with the definition of the profession of teaching assistant, personal prerequisites, job content, main activities and examples of the most common specific activities of this profession for students with special educational needs. It also describes the diagnostic criteria of the ADHD syndrome with regard to the severity of its manifestations, the causes of its occurrence, typical manifestations of problem behaviour and factors influencing this behavior in the school environment. The conclusion of the theoretical part is devoted to ways of solving educational problems of students and relaxation techniques in children with ADHD. The practical part consists of a questionnaire survey of the experience of teaching assistants with problem behaviour of children with ADHD. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58535
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-30 |
|