Komparace činností sociálního pedagoga na základních školách v legislativě a v praxi
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Ryšková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:32Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:32Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46651
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, kdo vykonává sociálně-pedagogické činnosti na základních školách, pokud na nich sociální pedagog nepůsobí. Zabývá se možnými problémy při absenci zmíněné profese na školách a jejich řešením v praxi. Primární analýza se věnuje analýze legislativních dokumentů a náplní práce. Sekundární analýza se věnuje zpracování dat sesbíraných polostrukturovaných rozhovorů. Hlavní smysl v rámci primární analýzy je sledování sociálně-pedagogických činností, které jsou zaznamenané jak v legislativních dokumentech, tak v náplních práce. Cílem sekundární části je zjistit, kdo tyto činnosti realizuje na vybraných školách. |
|
dc.format |
81 s., přílohy 20 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
činnosti
|
cs |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
activities
|
en |
dc.title |
Komparace činností sociálního pedagoga na základních školách v legislativě a v praxi |
|
dc.title.alternative |
Comparing the Activities of a Social Pedagogue at Primary Schools in Legislative and Practice |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2021-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this bachelor's is to find out who performs socio-pedagogical activities in primary schools, without the involvement of social pedagogue. The work focuses on possible problems caused by the absence of the mentioned profession at schools and their solution in practice. The primary analysis is focused on the analysis of legislative documents and the job duties. Secondary analysis is focused on data processing of the collected semi-structured interviews. The main purpose of the primary analysis is to monitor socio-pedagogical activities recorded in legislative documents and those recorded in the job duties. The aim of the secondary part is to find out who carries out these activities at selected schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58573
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account