dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Šottlová, Zdislava
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:32Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:32Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46652
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o domácí přípravě romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je zjistit a popsat specifika domácí přípravy romských dětí pohledem učitelů a pracovníků SAS. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti rodinné výchovy, edukace romských žáků a školního vzdělávání. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky výzkumu, pro který byl zvolen kvalitativní způsob šetření. Podklady k výzkumu byly získány pomocí rozhovorů s pedagogy základních škol a s pracovníky sociálně aktivizační služby. Tyto poskytnuté vzorky byly zkoumány pomocí otevřeného a axiálního kódování. V našem výzkumu jsme dospěli ke zjištění, že i když se pohledy pedagogů a sociálních pracovníků liší, shodují se na důležitosti domácí přípravy romských dětí. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Domácí příprava
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
sociálně aktivizační služba
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
in-home school preparation
|
en |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
social activation servise
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Domácí příprava romských dětí na školu pohledem učitelů ZŠ a pracovníků SAS |
|
dc.title.alternative |
Home Preparation of Roma Children for School from the Perspective of Primary School Teachers and Social Activation Services for Families with Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The focus of this Bachelor thesis is on in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activition servise worker point of view. The thesis is dividend into a theoretical part and an empirici part. The goal of this thesis is to detect and map specifics of in-home school preparation for Roma children via the elementary school teacher and social activation point of view. The theoretical part defines the basic terms regarding parenting skills, education of Roma children in the elementary school petting and school overall. The empirici part of this thesis focuses on the preparation, process, and results of the research. For this purpose, a qualitative research strategy was applied. The data was acquired using the methods of interview with elementary school teachers and social activation service workers. Those samples were examined according to an open axial coding. As a result of the research, we conclude that while elementary school teachers and social activation service workers may, in some cases, have diffetent points of view, all of them come to agree that in-home school preparation is very important for Roma children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58579
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-30 |
|