Děti v SOS vesničkách a jejich výchovné problémy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Děti v SOS vesničkách a jejich výchovné problémy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bakošová, Zlatica
dc.contributor.author Vlníčková, Helena
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:33Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:33Z
dc.date.issued 2021-01-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46678
dc.description.abstract Bakalářská práce "Děti v SOS vesničkách a jejich výchovné problémy" popisuje problematiku spojenou s výchovou dětí, které pocházejí z nevhodného rodinného prostředí a jsou umístěné do náhradní rodinné výchovy. Teoretická část je zaměřena na pojetí rodiny, poskytování péče v náhradní rodině, prostředí a působení SOS dětské vesničky, výchovné problémy dětí, možnosti působení a kompetence sociálního pedagoga. Praktickou část tvoří výzkumné šetření formou provedených rozhovorů pohledem pěstouna na děti ve své péči. Cílem bakalářské práce je zmapovat, jaké výchovné problémy se vyskytují u dětí v SOS vesničkách a jak řeší tyto situace profesionální pěstounští rodiče. Jednotlivé případové studie dětí dokazují, jak důležitý vliv pro dítě může mít náhradní rodinné prostředí.
dc.format 81
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Teorie výchovy cs
dc.subject rodina cs
dc.subject náhradní rodinná péče cs
dc.subject SOS dětská vesnička cs
dc.subject výchovné problémy cs
dc.subject kompetence sociálního pedagoga cs
dc.subject Theory of education en
dc.subject family en
dc.subject substitute family care en
dc.subject children's SOS village en
dc.subject educational problems en
dc.subject social educator's competence en
dc.title Děti v SOS vesničkách a jejich výchovné problémy
dc.title.alternative Children in SOS Villages and Their Educational Problems
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2021-06-01
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis "The Children in SOS Villages And Their Educational Problems" describes the issues concerning education of children who grew up in an inappropriate fa-mily background and had been assigned to substitute family care. The theoretical part fo-cuses on a concept of family, family care in substitute family, environment and impacts of children's SOS villages, educational problems of children and impact and competence of social educator. The practical part consists of the research in a form of interviews from fos-ter parents' point of view on children in their substitute care. The aim of this bachelor thesis is to explore educational issues in children's SOS villages and how are these issues solved by professional foster parents. The particular case studies of children proves the importance of a substitute family environment and its impact on a child.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 58630
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2021-04-29


Files in this item

Files Size Format View Description
vlníčková_2021_dp.pdf 2.270Mb PDF View/Open None
vlníčková_2021_op.docx 16.33Kb Unknown View/Open None
vlníčková_2021_vp.docx 22.98Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account