Analýza konkurenceschopnosti ve vybraných lázních
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Hubáčková, Alexandra
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:39Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:39Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46812
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti ve vybraných lázních. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje shrnuté poznatky získané studiemi odborné literatury zabývající se lázeňstvím, konkurencí, marketingovými strategickými analýzami a marketingovým výzkumem. Cílem praktické části je zhodnocení současného stavu konkurenceschopnosti vybraných lázní na trhu pomocí analytických metod a marketingového výzkumu. Závěr bakalářské práce představují návrhy a doporučení na zlepšení konkurenceschopnosti vybraných lázní, které vyplývají z výsledků provedených marketingových analýz a výzkumu. |
|
dc.format |
98 s. (162 866 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
lázeňství
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
McKinseyho model 7S
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza pěti sil
|
cs |
dc.subject |
Benchmarking
|
cs |
dc.subject |
PESTLE analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
BCG matice
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
spa
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
McKinsey 7S Framework
|
en |
dc.subject |
Porter's Five Forces Analysis
|
en |
dc.subject |
Benchmarking
|
en |
dc.subject |
PESTLE Analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT Analysis
|
en |
dc.subject |
BCG Matrix
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti ve vybraných lázních |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Competitiveness in the Selected Spas |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Klapalová, Alena |
|
dc.date.accepted |
2021-06-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected spa. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains summarised knowledges acquired from the studies of professional literature about spas, competition, marketing strategic analysis and marketing research. The aim of the practical part is to determine the current state of competitiveness of a selected spa on market by analytical methods and marketing research. The conclusion of the bachelor's thesis presents suggestions and recommendations for improving competitiveness to a selected spa which refer from the results of marketing analysis and research. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58866
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-06-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account