Vliv sociálních sítí na rozhodování studentů o studiu v zahraničí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Chládková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47043
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce zkoumá vliv sociálních sítí na vysokoškolské studenty při rozhodování o studiu v zahraničí. Teoretická část popisuje sociální sítě, proces vysokoškolského vzdělávání a studium v zahraničí. Dále charakterizuje marketingový výzkum. Praktická část představuje komunikaci programu Erasmus+ na sociálních sítích a zkoumá postoje vysokoškolských studentů ke studiu v zahraničí. Na základě dat získaných z kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjišťuje, zda a do jaké míry jsou vysokoškolští studenti ovlivněni sociálními sítěmi při rozhodování o studiu v zahraničí a navrhuje zlepšení komunikačních strategií zahraničních výjezdů. |
|
dc.format |
61 s. (83 139 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
marketing sociálních sítí
|
cs |
dc.subject |
vysokoškolské vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
program Erasmus+
|
cs |
dc.subject |
studium v zahraničí
|
cs |
dc.subject |
rozhodovací proces
|
cs |
dc.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
social network marketing
|
en |
dc.subject |
higher education
|
en |
dc.subject |
Erasmus program
|
en |
dc.subject |
study abroad
|
en |
dc.subject |
decision - making process
|
en |
dc.subject |
university students
|
en |
dc.title |
Vliv sociálních sítí na rozhodování studentů o studiu v zahraničí |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Social Media Networks on Students' Decisions About Studying Abroad |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jermakov, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2021-04-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis examines the influence of social media networks on university students when deciding to study abroad. The theoretical part describes social media networks, the process of higher education, and study abroad. It also characterizes marketing research. The practical part presents the communication of the Erasmus+ program on social media networks and examines the attitudes of university students to study abroad. Based on data obtained from quantitative and qualitative research, it finds out whether and to what extent university students are influenced by social media networks when deciding to study abroad and suggests improving communication strategies of study trips abroad. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59248
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account