dc.contributor.advisor |
Šviráková, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Hubíková, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:51Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:51Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47098
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá potenciálem zavedení kariérně-poradenské služby se zaměřením na osobní branding v kontextu vybrané personální společnosti. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy jako je značka, osobní branding, pracovní trh a náborový proces. Zvláštní pozornost je věnována metodám výběru pracovníků, a to prostřednictvím životopisů, profesní sítě LinkedIn a pracovních pohovorů. Praktická část poté na základě dat, poskytnutých vybranou společností, hledá základní oblasti s nejvyšším potenciálem ke zlepšení osobní značky zkoumaného vzorku kandidátů na současném pracovním trhu. V rámci této části je provedena výsledná analýza person a konkurenčních společností. Na základě zjištěných informací je následně navrhnuta konkrétní podoba kariérně-poradenské služby, využitelná nejen pro vybranou společnost. |
|
dc.format |
107 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
personal brand
|
cs |
dc.subject |
personal branding
|
cs |
dc.subject |
imposter syndrom
|
cs |
dc.subject |
pracovní trh
|
cs |
dc.subject |
nábor pracovníků
|
cs |
dc.subject |
fáze náborového procesu
|
cs |
dc.subject |
metody výběru pracovníků
|
cs |
dc.subject |
životopis
|
cs |
dc.subject |
LinkedIn
|
cs |
dc.subject |
pracovní pohovor
|
cs |
dc.subject |
kariérní poradenství
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
personal brand
|
en |
dc.subject |
personal branding
|
en |
dc.subject |
imposter syndrome
|
en |
dc.subject |
labour market
|
en |
dc.subject |
hiring process
|
en |
dc.subject |
hiring process steps
|
en |
dc.subject |
methods of hiring selection
|
en |
dc.subject |
CV
|
en |
dc.subject |
LinkedIn
|
en |
dc.subject |
Interview
|
en |
dc.subject |
career consultancy
|
en |
dc.title |
Potenciál a podoba služby kariérního poradenství pro osobní branding z pohledu personalistiky |
|
dc.title.alternative |
The Potential and Form of a Career Counseling Service for Personal Branding from Perspective of Human Resources |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Diploma thesis focuses on business implementation of a career-consultancy service, specialized in personal branding, which is, for purposes of this work, being showcased on a real-world recruitment agency example. Theoretical part lays foundations of basic concepts such as brand, personal branding, labour market and recruitment process. Specific focus here is given to methods of selection during the hiring process that include criteria such as candidate's CV, LinkedIn and performance during the interviews. Practical part consequently links to the gathered data from the recruitment agency and tries to identify places of the highest potential for improvement. Based on a real-world sample of candidates, the final person analysis together with analysis of competitive companies is being performed. Finally, based on the results analysed, a specific form of a career-consultancy service is suggested as a solution, being applicable not only to the company used during the research but potentially to other recruitment companies as well. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59308
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|