Marketingová strategie cestovní kanceláře Tipatour

DSpace Repository

Language: English čeština 

Marketingová strategie cestovní kanceláře Tipatour

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kubík, Josef
dc.contributor.author Příhodová, Monika
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:07Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:07Z
dc.date.issued 2020-01-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47459
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o tématu marketingová strategie. Navrhuje zlepšení cestovní kanceláři Tipatour. Cílem navrhovaných zlepšení je zvýšení prodeje služeb a tím i následné zvýšení tržeb. V diplomové práci lze nalézt jednotlivá opatření či zlepšení týkající se online i offline reklamy. Práce je rozdělena do tří částí. První část je teoretická, která vysvětluje jednotlivé pojmy a analýzy z oblasti marketingu a cesvtovního ruchu. Druhá část představuje cestovní kancelář a zabývá se analyzováním aktuálního stavu cestovní kanceláře pomocí SWOT analýzy, PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, marketingového mixu a komunikačního mixu. Poslední, třetí část, na základě analýz z druhé části navrhuje zlepšení služeb cestovní kanceláře Tipatour. Zlepšení se týkají především propagace CK Tipatour, zlepšení jsou časově i nákladově rozdělené.
dc.format 90 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Marketingová strategie cs
dc.subject marketing cs
dc.subject SWOT analýza cs
dc.subject PEST analýza cs
dc.subject marketingový mix cs
dc.subject komunikační mix cs
dc.subject Porterova analýza pěti konkurenčních sil cs
dc.subject Marketing strategy en
dc.subject marketing en
dc.subject SWOT analysis en
dc.subject PEST analysis en
dc.subject marketing mix en
dc.subject communication mix en
dc.subject Porter's analysis of five competitive forces en
dc.title Marketingová strategie cestovní kanceláře Tipatour
dc.title.alternative Marketing Strategy of Travel Agency Tipatour
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Bejtkovský, Jiří
dc.date.accepted 2020-07-07
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the topic of marketing strategy. He proposes improvements to the Tipatour travel agency. The aim of the proposed improvements is to increase sales of services and thus a subsequent increase in sales. In the diploma the-sis you can find individual measures or improvements related to online and offline advertising. The work is divided into three parts. The first part is theoretical, which explains individual concepts and analyzes in the field of marketing and tourism. The second part presents the travel agency and deals with the analysis of the current state of the travel agency using SWOT analysis, PEST analysis, Porter's analysis of five competitive forces, marketing mix and communication mix. The last, third part, based on the analyzes from the second part, proposes the improvement of the services of the travel agency Tipatour. The improvements mainly concern the promotion of CK Tipatour, the improvements are divided in time and cost.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management a marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 52183
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2020-06-17


Files in this item

Files Size Format View Description
příhodová_2020_dp.pdf 3.638Mb PDF View/Open None
příhodová_2020_op.docx 24.85Kb Unknown View/Open None
příhodová_2020_vp.docx 24.65Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account