Práce s časem ve filmech Chunking Express a Stvořeni pro lásku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bébarová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Dvořáček, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:18Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:18Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47700
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce analyzuje a popisuje tvůrčí spolupráci režiséra Wong Kar-Waie a kameramana Christophera Doyla se zaměřením na jejich stylově-narativní pojetí plynutí času ve filmech Chunking Express (1994) a Stvořeni pro lásku (2000), které spojuje rozvolněná dramaturgie, avšak jejich tempo je úplně odlišné. V práci jsou oba filmy analyzovány z hlediska tvůrčích postupů, stylově orientačních značek, techniky freezeframe a dramaturgie, s důrazem na využití filmové řeči pro práci s časem. |
|
dc.format |
37 stran |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
filmový čas
|
cs |
dc.subject |
Wong Kar-Wai
|
cs |
dc.subject |
Christopher Doyle
|
cs |
dc.subject |
Chunking Express
|
cs |
dc.subject |
Stvořeni pro lásku
|
cs |
dc.subject |
dramaturgie
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
kamera
|
cs |
dc.subject |
film time
|
en |
dc.subject |
Wong Kar-Wai
|
en |
dc.subject |
Christopher Doyle
|
en |
dc.subject |
Chunking Express
|
en |
dc.subject |
In The Mood For Love
|
en |
dc.subject |
dramaturgy
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
cinematography
|
en |
dc.title |
Práce s časem ve filmech Chunking Express a Stvořeni pro lásku |
|
dc.title.alternative |
The concept of time in Films Chunking Express and In the Mood for Love |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dvořáčková, Markéta |
|
dc.contributor.referee |
Štěpánek, Martin |
|
dc.date.accepted |
2020-09-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis analyzes and describes the creative collaboration between director Wong Kar-Wai and cinematographer Christopher Doyle with a focus on their stylistic-narrative conception of the passage of time in Chunking Express (1994) and In The Mood For Love (2000). These movies are connected by relaxed dramaturgy, but their rhythm is completely different. In this work, both films are analyzed in terms of creative practices, stylistic marks, freezeframe technique and dramaturgy, with emphasis on the use of film language to work with the concept of time. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
53966
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account