Využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Janoštíková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48044
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je výzkumný typ práce kvalitativního charakteru zabývající se aktuálním tématem ve vzdělávacím procesu dětí. Zaměřuje se na využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách. V teoretické části jsou sumarizovány teoretické poznatky, které definují využívání trestů jako regulátorů ve vzdělávacím procesu v mateřských školách. Výzkumná část se zabývá pozorováním edukačního procesu a interview s učitelkami mateřských škol. V praktické části byla zvolena doplňující metoda interview s předškolními dětmi. Výsledky výzkumu objasnily důvody a způsoby trestání dětí učitelkami v mateřských školách. V práci je prezentováno, jaké chování dětí učitelky trestají a jaké tresty uplatňují na děti. Interview s dětmi odhalilo preferenci k určitým formám trestů. |
|
dc.format |
90 s. (153 164) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pravidla
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
rules
|
en |
dc.subject |
punishment
|
en |
dc.title |
Využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách |
|
dc.title.alternative |
Using punishment in educational work with children in kindergarten |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukšík, Ivan |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Diploma thesis is a research type of qualitative work dealing with the timely topic in the preschool education. It focuses on the application of punishments in the educational process of children in preschool. The theoretical part summarizes the theoretical framework that defines the use of punishments as regulators in the educational process in preschool. The research part deals with the observation of the educational process and interviews with preschool teachers. In the latter part, an additional method encompassing the interviews with preschool children was selected. The results of the research clarified the reasons and ways of punishing that take place in nursery schools. The thesis presents what kinds of behaviour teachers punish and which punishments they apply to children. Interviews with children revealed the preference of children for certain forms of punishment. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54572
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account