Možnosti začleňování komiksů do přírodovědného vzdělávání v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Trávníčková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Mizerová, Jolana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48059
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního charakteru pojednává o možnostech začlenění komiksů do přírodovědného vzdělávání v podmínkách mateřských škol. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části věnována přírodovědnému vzdělávání a přírodovědné gramotnosti, dále badatelsky orientovanou výukou, vymezením komiksu a jeho charakteristik jako didaktického prostředku. V praktické části je představena sada komiksů, následovalo její ověření. Evaluace sady komiksů byla provedena učitelkou a samotnými dětmi. Zjištěné údaje vytvořily náhled na oblast komiksu s přírodovědnou tématikou a jeho využitelnosti v přírodovědném vzděláváním v podmínkách mateřských škol. |
|
dc.format |
74 s. (77 915) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
bádání
|
cs |
dc.subject |
přírodovědný komiks
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Research
|
en |
dc.subject |
Science comics
|
en |
dc.subject |
Science education
|
en |
dc.title |
Možnosti začleňování komiksů do přírodovědného vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Possibilities of comics application in science education in kindergarden |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The application-type bachelor thesis deals with the possibility of incorporating comics into science education in kindergartens. The bachelor thesis is divided into a theoretical part and practical part. In the theoretical part we pay attention to the terms of science education and science literacy, after that we deal with the definitions of Inquiry-based Science Education and comics and its characteristics as a didactic tool. The practical part shows a set of comics, followed by its verification. The set of comics was evaluated by a teacher and by the children themselves. Collected data gives us an insight in the field of comics with a science theme and its usability as a tool in science education in kindergartens. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54589
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-07 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account