dc.contributor.advisor |
Deutscherová, Beáta
|
|
dc.contributor.author |
Ovčáčíková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48061
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Teoretická část sumarizuje poznatky o školní zralosti a školní připravenosti, současné rodině s dítětem předškolního věku a vstupu dítěte do základní školy. V praktické části jsou rozebrány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, jehož data byla získána prostřednictvím pěti polostrukturovaných interview s učitelkami mateřských škol. Analýzou a zpracováním těchto dat byly stanoveny kategorie a subkategorie, které objasňují názory učitelek mateřských škol na roli rodičů v přípravě dítěte na vstup do základní školy. Z výsledků vyplývá, že na rodiče je pohlíženo jako na osobnost, která má v rámci přípravy svého dítěte na vstup do základní školy nezastupitelnou roli. Tato role je však ovlivněna zájmem rodiče o dítě, jeho předchozími zkušenostmi, finanční situací v rodině a v určitých situacích i vzděláním rodičů. |
|
dc.format |
81 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní zralost
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
učitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
vstup dítěte do základní školy
|
cs |
dc.subject |
school maturity
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
preschool child
|
en |
dc.subject |
kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
the child's entry into primary school
|
en |
dc.title |
Názory učitelů mateřských škol na roli rodičů v přípravě dítěte na vstup do základní školy |
|
dc.title.alternative |
Attitudes of kindergarten teachers to the role of the parents inpreparation of a child to enter primary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has a theoretical - empirical character. The theoretical part summarizes the knowledge about school maturity and school readiness, the current family with a child of preschool age and the child's entry into primary school. The practical part discusses the results of qualitatively oriented research, whose data were obtained through five semi - structured interviews with kindergarten teachers. By analyzing and processing these data, categories and subcategories were determined, which clarify the views of kindergarten teachers on the role of parents in preparing a child to enter primary school. The results show that parents are seen as a personality who has an irreplaceable role in preparing their child to enter primary school. However, this role is influenced by the parent's interest in the child, his previous experience, the financial situation in the family and, in certain situations, the parents' education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54591
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|