Názory učitelů mateřských škol na roli rodičů v přípravě dítěte na vstup do základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů mateřských škol na roli rodičů v přípravě dítěte na vstup do základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Ovčáčíková, Marie
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48061
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Teoretická část sumarizuje poznatky o školní zralosti a školní připravenosti, současné rodině s dítětem předškolního věku a vstupu dítěte do základní školy. V praktické části jsou rozebrány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, jehož data byla získána prostřednictvím pěti polostrukturovaných interview s učitelkami mateřských škol. Analýzou a zpracováním těchto dat byly stanoveny kategorie a subkategorie, které objasňují názory učitelek mateřských škol na roli rodičů v přípravě dítěte na vstup do základní školy. Z výsledků vyplývá, že na rodiče je pohlíženo jako na osobnost, která má v rámci přípravy svého dítěte na vstup do základní školy nezastupitelnou roli. Tato role je však ovlivněna zájmem rodiče o dítě, jeho předchozími zkušenostmi, finanční situací v rodině a v určitých situacích i vzděláním rodičů.
dc.format 81
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní zralost cs
dc.subject školní připravenost cs
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject učitel mateřské školy cs
dc.subject vstup dítěte do základní školy cs
dc.subject school maturity en
dc.subject school readiness en
dc.subject preschool child en
dc.subject kindergarten teacher en
dc.subject the child's entry into primary school en
dc.title Názory učitelů mateřských škol na roli rodičů v přípravě dítěte na vstup do základní školy
dc.title.alternative Attitudes of kindergarten teachers to the role of the parents inpreparation of a child to enter primary school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2020-08-25
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis has a theoretical - empirical character. The theoretical part summarizes the knowledge about school maturity and school readiness, the current family with a child of preschool age and the child's entry into primary school. The practical part discusses the results of qualitatively oriented research, whose data were obtained through five semi - structured interviews with kindergarten teachers. By analyzing and processing these data, categories and subcategories were determined, which clarify the views of kindergarten teachers on the role of parents in preparing a child to enter primary school. The results show that parents are seen as a personality who has an irreplaceable role in preparing their child to enter primary school. However, this role is influenced by the parent's interest in the child, his previous experience, the financial situation in the family and, in certain situations, the parents' education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54591
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
ovčáčíková_2020_dp.pdf 1.991Mb PDF View/Open None
ovčáčíková_2020_op.docx 20.47Kb Unknown View/Open None
ovčáčíková_2020_vp.docx 18.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account